Eksperimentēšana arī veicina zinātkāri, un atmodinātais pētnieka gars tagad multeņu vietā Youtube meklē eksperimentu piemērus. Gribētos, lai interese par dabaszinībām nav tikai mirkļa uzplaiksnījums, taču zinātnisko laboratoriju mājās nez vai visi vecāki ir gatavi ieviest, paļaujoties, ka pamatus bērns tomēr apgūst skolā. Tāpēc Skolas Diena devās uz divām skolām noskaidrot, kā dabaszinības tiek mācītas no 1. līdz 6. klasei. Tāpat aptaujājām arī 10 dažādu Rīgas skolu skolēnus no 2. līdz 6. klasei, lūdzot atbildēt uz trim vienkāršiem jautājumiem. Lūk, rezultāts.
1. No kā iegūst zīdu?
Septiņi no 10 skolēniem atbildēja pareizi, ka no zīdtārpiņu kāpuriem. Trīs domāja, ka zīds, līdzīgi kā kokvilna, ir augs.
2. Kā atšķiras ūdens, tvaiki un ledus?
Visi aptaujātie prata aprakstīt katru objektu, nosaucot tā īpašības, taču tikai pieci bērni teica, ka būtībā tas ir ūdens, tikai atkarībā no temperatūras tam ir dažādi veidi jeb agregātstāvokļi. Seši skolēni zināja, ka ūdens sāk vārīties un tvaiki rodas 100 grādu temperatūrā. Kādā temperatūrā tas pārvēršas ledū, zināja trīs bērni.
3. Kas notiktu, ja izmirtu čūskas?
Puse aptaujāto zināja, ka notiktu pārmaiņas dabā. Daži domāja, ka savairotos peles, citi - ka putni nomirtu badā. Pareizā atbilde - ka savairotos kukaiņi, kas varētu nodarīt postījumus kā lauksaimniecības augiem, tā citiem, jo putni vairāk ēstu vardes, kuras savukārt ēd kukaiņus, - precīzi pateikta netika.