Neliela uzziņa
Sietspiedes tehnika pirmo reizi izmantota Songu dinastijā Ķīnā, sākot ar mūsu ēras X gadsimtu. No Ķīnas šis auduma apdrukas veids izplatījās pa visu Āziju, tehnika tika uzlabota Japānā, bet līdz Eiropai tā nonāca tikai XVIII gadsimtā. XX gadsimta sākumā vairāki mākslinieki sāka eksperimentēt ar dažādiem fotoreaģentiem un radīja tehnoloģiju šablonu veidošanai uz sieta nevis zīmējot, bet gan izgaismojot atsevišķas nokrāsotā sieta daļas. Tīram sietspiedes sietam uzklāj īpašu emulsijas krāsu, tad tiek projicēta attēla kontūra. Apgaismotās vietas sacietē, savukārt kontūra, uz kuras tiek projicēta attēla ēna, nesacietē un ir viegli notīrāma. Tālāk caur šādi izgatavotu šablonu uz auduma tiek uzklāta krāsa, tādējādi radot precīzus un viegli atkārtojamus ornamentus.
Divās darbnīcās
Līga Auziņa šādi apdrukā apģērbus. Uzņēmēja darbojas kā individuālais komersants, un viņa algo arī šuvēju, kas pēc Līgas izstrādātajiem modeļiem šuj legingus gan pieaugušajiem, gan bērniem. Šūšanas darbnīca atrodas Pārdaugavā, savukārt apdrukas tiek veiktas nelielā darbnīcā Rīgas centrā. «Tā nu ir sanācis, vienkārši telpas Pārdaugavā ir daudz piemērotākas šūšanai, bet šeit, Rīgas centrā, ir daudz radošāka atmosfēra. Te es varu domāt, dizainēt, krāsot. Vienīgi šonedēļ sanāk daudz strādāt pamatdarbā solāriju studijā un neatliek laika pieķerties biznesa lietām,» stāsta Līga.
Holandē nekā prātīga nav
Iepriekšējā nedēļā uzņēmēja apciemoja Nīderlandes lielākās pilsētas - brauciena nolūks bija ne tikai atpūsties un smelties iedvesmu, bet arī atrast piegādātājus izejvielām un, iespējams, sarunāt arī kādu eksporta iespēju. «Šai ziņā tomēr pārāk labi negāja. Amsterdamā ir ļoti daudz mazu veikaliņu, kas tirgo manējām līdzīgas dizaina preces, un iespraukties šajā tirgū, manuprāt, būtu ļoti grūti, jo konkurence ir liela,» Līga dalās pārdomās.
Arī attiecībā uz lētāku labas kvalitātes materiālu iegādi Līgu tulpju zemē sagaidīja vilšanās: «Cenas ir pamatā tādas pašas kā Latvijā, vien dažiem audumiem mazliet lētākas. Jā, varbūt izvēle ir plašāka, piemēram, krāsām, tomēr braukt pašai pakaļ un vest uz Latviju tomēr īsti neatmaksājas,» viņa secina.
Var atnākt un pačamdīt
Zināmu progresu Līga panākusi, meklējot sadarbības partnerus tirdzniecības jomā tepat Latvijā - Moshmosh apģērbi tagad ir nopērkami nesen atvērtajā dizaina preču veikalā Popup Store, kas atrodas Vecrīgā, Kaļķu ielā 3. «Te var atnākt, paskatīties, pačamdīt un uzprovēt manis radītās bikses. Tā tomēr ir cita lieta, jo tagad droši varu cilvēkiem teikt, kur viņi var aplūkot Moshmosh produkciju,» priecājas Līga. Tiesa gan, veikalā prece maksās dārgāk, nekā pērkot no pašas uzņēmējas tirdziņos, jo veikalam ir savs uzcenojums. Uzņēmēja stāsta, ka viņa visu saprot, jo arī tirgotāji grib pelnīt, ir jāmaksā algas pārdevējiem, rēķini par elektrību un telpu nomu. Līgai pašai arī tirdziņos klājoties arvien labāk, vienīgi cerētā eksporta tirgu iekarošana joprojām bremzējas: «Ja es vēlos piedalīties izstādēs ārzemēs, tad ir jārēķinās ar diezgan lieliem izdevumiem. Šī naudiņa vēl ir jānopelna vai arī jāatrod citi ceļi un veidi, kā atrast kontaktus un nodibināt sakarus ar tirgotājiem citās valstīs.»
Dziesmusvētku oficiālie legingi
Trešais pēdējā laika lielais notikums Līgas uzņēmējdarbībā ir kļūšana par oficiālo tirgotāju XXV Vispārējos latviešu dziesmu un XV Deju svētkos. Uzņēmēja ir izturējusi konkursu un saņēmusi atļauju tirgoties ar savu produkciju šajā svarīgajā festivālā. Viņa gan atzīst, ka viss nemaz neesot gājis tik gludi, kā cerēts: «Visus dokumentus iesniedzu, tomēr apstiprinājuma e-pastu nesaņēmu. Vai nu mani bija piemirsuši, vai arī e-pasts kaut kur pa ceļam pazudis. Zvanīju organizatoriem, tomēr svētku pārstāve arī neko prātīgu nespēja pateikt. Ņēmu un gāju tāpat, lai gan likās jau, ka šī iespēja ies secen. Izrādījās, ka viss ir kārtībā, un Moshmosh būs pārstāvēts arī Dziesmu svētkos.»