Idejas skolēnu un pedagogu komandas iesūta konkursa organizatoriem, lai cīnītos par galveno balvu - 5000 britu mārciņām idejas realizēšanai. Šāda balva tiek piešķirta uzvarētājiem katrā no trim kategorijām - pamatskolu, vidusskolu un speciālo skolu grupā. Tiesa, pirms tam jāiztur arī pusfināls, kurā skolēni savas skolas ideju prezentē žūrijai klātienē.
Šajā ideju sacensībā piedalās skolas no visas Lielbritānijas, un šīgada konkurss jau ir teju finiša taisnē - marta beigās taps zināmi uzvarētāji. Pieteiktās idejas gan šogad, gan pērn ir visdažādākās - starp tām ir gan skolas telpu un pagalmu uzlabojumi, gan projekti, kā iesaistīt mācību procesā vecākus vai uzlabot skolēnu labsajūtu skolā. Fantāzijas lidojums ir iedvesmojošs, un, iespējams, kādu īstenojamu ieceri var nošpikot arī Latvijas skolas.
Piemēram, pagājušā gada konkursā pamatskolu kategorijā uzvarēja Londonas Hornimena pamatskola, kuras skolēnu, vecāku un skolotāju kopīgā iecere bija skolas pagalmā uzstādīt statiskus divriteņus, kuru pedāļus minot skolēni paši varētu ražot elektrību. Skolēni nobalsoja, ka vislabākais veids, kā šo elektrību izlietot, būtu savas radiostacijas darbināšana, un nu Hornimena pamatskolas pagalmā ir uzslieta nojume, kurā nostiprināti elektriskie velosipēdi, savukārt netālu iekārtota telpa, kurā dīdžejs no skolēnu vidus pārraida mūziku un pārraides.
Vidusskolu kategorijā galveno balvu pērn ieguva Selendaina Nūka vidusskola Rietumjorkšīrā. Tās ēkas savieno garš slēgts gaitenis, kam ik dienu cauri iziet vai puse skolas. Tas skolēniem un skolotājiem šķita pārāk drūms, tāpēc dzima ideja tā iekšējās sienas izrotāt ar grafiti zīmējumiem, ko pēc savām skicēm un pēc mācībām pie profesionāliem grafiti māksliniekiem izveidojuši paši skolēni.
Savukārt speciālo skolu kategorijā uzvaras laurus pērn plūca Aifīldas skola Kentā, kurā mācās skolēni ar īpašām vajadzībām, tajā skaitā ar autismu un komunicēšanas grūtībām. Mācīšanās ārpus telpām ir nozīmīga daļa no viņu izglītošanās procesa, tāpēc skola konkursam iesniedza ideju savā zemes gabalā, kas līdz šim stāvējis neizmantots, izveidot dabai tuvu mācību teritoriju. Tā ietvers praktisko nodarbību darbnīcas, kurās skolēni varēs kaut ko veidot un konstruēt savām rokām, putnu vērošanas «štābiņu» ar binokļiem savvaļas dabas pētīšanai, kā arī laikapstākļu novērošanas staciju, kas ļaus sekot līdzi dažādām dabas parādībām. Tāpat teritorijā tiks izveidots dārzs, kurā skolēni apstrādās zemi un audzēs dārzeņus.