Īpašo caurlaidi I. Godmaņa mašīnā atstājusi viņa dzīvesbiedre, IeM valsts sekretāre Ilze Pētersone, jo ikdienā viņa valsts naudas taupīšanas nolūkos uz darbu braucot ar I. Godmaņa, nevis dienesta mašīnu. «Vakar [pirmdien] vienkārši biju aizmirsusi savu caurlaidi uz automašīnas paneļa, bet Godmaņa kungs, kurš Latvijā bija ieradies praktiski uz vienu dienu, todien to lietoja savām vajadzībām,» Dienai skaidro I. Pētersone.
Laikraksts Telegraf rakstīja, ka Godmanis ar īpašu caurlaidi savu privāto automašīnu atstājis Elijas ielā 17 zīmes «Stāvēt aizliegts» darbības zonā, kas saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem ir administratīvais pārkāpums. Valsts policijas darbinieki par šo pārkāpumu noformēja administratīvā pārkāpuma protokolu - paziņojumu.
Caurlaižu izsniegšanu regulē IeM iekšējā instrukcija, kurā teikts, ka caurlaidi var izsniegt cilvēkiem, kuri ikdienā sadarbojas ar IeM, arī gadījumos, ja tie nav ministrijas štata darbinieki. Pašlaik esot izsniegts aptuveni 1000 šādu caurlaižu, bet, kam caurlaides piešķirtas, IeM neatklāj, jo šajā sarakstā atrodami arī dati par drošības iestāžu operatīvajiem darbiniekiem, stāsta I. Pētersone, ar kuras rezolūciju šādas caurlaides tiek izsniegtas.
Iekšlietu ministre Linda Mūrniece (JL) uzskata, ka tas, ka bijušais iekšlietu ministrs lieto šādu caurlaidi, neesot nekas slikts. Viņasprāt, šādas caurlaides varētu piešķirt visiem bijušajiem iekšlietu ministriem, ja viņi to lūgtu. «Ja Mareks Segliņš (TP) vai Jānis Ādamsons (SC) [bijušie iekšlietu ministri] šādu caurlaidi būtu prasījuši, viņiem tās tiktu piešķirtas. Nekādas citas privilēģijas, kā vien izmantot Iekšlietu ministrijas autostāvvietas, tās nesniedz,» saka ministre.
Valsts kontroliere Inguna Sudraba ideju par caurlaižu piešķiršanu bijušajiem ministriem vērtē kā nesaprotamu: «Neredzu sasaisti starp šīm caurlaidēm un to, ka cilvēks iepriekš strādājis IeM. Uzskatu, ka šādas caurlaides vajadzētu piešķirt cilvēkiem, kuriem tās nepieciešamas dienesta pienākumu pildīšanai.»