«Bruņota Dāvida attēls ir aizvainojošs un pārkāpj likumu. Mēs vērsīsimies pret amerikāņu kompāniju, lai tā nekavējoties atsauktu savu reklāmas kampaņu,» kultūras ministrs Dario Frančeskīni solīja mikroblogošanas vietnē Twitter.
Virkne Itālijas mediju pārpublicēja skandalozo attēlu. Tajā XVI gadsimta sākumā radītajai skulptūrai rokās «ielikts» kompānijas ArmaLite ražotais ierocis AR-50A1, kas maksā 3000 dolāru (aptuveni 2160 eiro). Attēlu papildina uzraksts «a work of art» [no angļu val. - mākslas darbs).
Itālijas valdība kritizē ieroču ražotāju un pārmet, ka pārkāptas autortiesības uz skulptūras attēla izmantošanu komerciāliem mērķiem. Arī Itālijas Vēsturiskā mantojuma un tēlotājmākslas padome iesniegusi oficiālu paziņojumu ArmaLite ar aicinājumu atsaukt reklāmu.
Pretenzijas izteikusi arī Florences Akadēmijas galerija, kurā kopš 1873. gada izvietots marmora skulptūras oriģināls, kas ik gadu piesaista miljoniem tūristu. Itālija uzstāj, ka amerikāņu kompānijai būtu jāsaņem speciāla atļauja skulptūras attēla izmantošanai, piebilstot, ka šādam mērķim - ieroča reklamēšanai - atļauja nemaz nebūtu piešķirta.
Itāļu rakstnieks un kritiķis Luka Nanipēri aizrādījis, ka šī nav pirmā reize, kad kāds no itāļu mākslinieku šedevriem izmantots reklāmā. Dzērienu kompānija Ferrarelle lietojusi Monas Lizas attēlu, bet firma SlimFast, kas piedāvā produktus svara zaudēšanai, reklāmās izmantojusi renesanses mākslinieka Botičelli Veneru. «Vai plašais sašutums ir pamatots?» viņš vaicāja avīzē Il Giornale.