Nākotnē izklaides industrijai nāksies apslāpēt naudas kāri vēl vairāk, prognozē eksperti. Iestrādes krietni lētākai vai pat bezmaksas satura izplatīšanai jau ir. Piemēram, Apple virtuālajā veikalā iTunes dažas programmas un dziesmas var iegūt bez maksas. Pavisam nesen arī interneta milzis Google klientiem Ķīnā piedāvājis iespēju savā veikalā Top100.cn par brīvu lejupielādēt populāras mūzikas ierakstus. Līgums ar Sony, EMI, Warner un Vivendi nozīmē, ka vietnē patiešām nonāk populārākā mūzika, ziņo aģentūra Reuters. Google nodomi ir skaidri - ar bezmaksas pakalpojumu viņi vēlas pievērst pirātisma metropoles iedzīvotājus legālai datu ieguvei. Tā kā Ķīnas tirgus ir milzīgs, Top100.cn plāno pelnīt ar reklāmām. Firmas vadītājs Garijs Čens laikrakstam The Wall Street Journal prognozēja, ka tuvākajos gados ieņēmumi no reklāmām varētu sasniegt 14,6 miljonus ASV dolāru.
Latvijas Interneta asoci-ācijas izpilddirektors Viesturs Plešs ir pārliecināts, ka pašreizējā kārtība vairs ilgi nepastāvēs: «Agrāk vai vēlāk sistēmai būs jāmainās. Patērētāju neapmierinātība aug, spiediens ir no visām pusēm. Izklaides industrijai būs jāmeklē jauni ceļi.»