Līdz 24.oktobrim E.Garanča Koventgārdena operā būs nodziedājusi septiņas Ž.Bizē Karmenas izrādes. Viņas partneri ir Francijā dzimušais itāļu tenors Roberto Alanja (Hosē), itāļu basbaritons Ildebrando D'Arkandželo (Eskamiljo) un ķīniešu izcelsmes kanādiešu soprāns Lipina Džana (Mikaēla). Pie diriģenta pults - francūzis Bertrāns de Bijī.
E.Garančas karjerā šī ir trešā Karmena - pirmo reizi šo lomu viņa dziedāja Rīgā 2007.gada rudenī Latvijas Nacionālajā operā Andreja Žagara jauniestudējumā. Šogad vasarā Elīna piedalījās Karmenas brīvdabas uzvedumā Karakallas termās Romā. Šajā sezonā Londonas Karaliskajā operā «reanimēts» 2006.gadā veidotais režisores Frančeskas Zambello uzvedums - bez inovācijām, taču ar vērienu un pompu. Sevilja, XIX gadsimts, pavedinošas flamenko dejotājas, muskuļoti toreadori, matadori, pikadori, mobilā Dievmātes statuja. Eskamiljo jāj uz zirga, pa skatuvi staigā vistiņas un ēzelis...
Laikraksta The Times kritiķis Ričards Morisons, kurš izrādi novērtējis ar trim zvaigznītēm (no piecām), ironiski norāda, ka E.Garančai šajā izrādē jācenšas izkonkurēt dzīvnieki un viņa to dara godam: «Garanča dominē katrā ainā - palīdz arī tas, ka jaunā latviete fantastiski izskatās. Viņa ir tā Karmena, kuras spēja pārveidot spēcīgus vīriešus par želeju ir absolūti ticama. Viņai ir arī balss, kas ir bagāta un kustīga - no zemākās nots līdz augstākajai. Kā viņai trūkst, ir mežonīgums. Habaneru viņa izpilda gana seksīgi, taču jūs tā arī nekad īsti nejūtat, ka šajā mierīgajā un diezgan mūsdienīgajā sievietē, kura kontrolē savas emocijas, dzīvo tīģeris.»
London Evening Standard kritiķis N.Kimberlijs Karmenai iedevis «četrinieku». «Atbilst Garančas līmenim nav viegls uzdevums, un Ildebrando D'Arkandželo pievilcīgais, bet vokāli nedzīvais Eskamiljo viņai pat tuvu nestāv,» viņš raksta. Roberto Alanja Hosē lomā ir pārliecinošāks: «Dramatiskākajos brīžos viņa balss skan ar pilnu spēku un ļoti patiesi. Operas beigās, kad Hosē aizskartais pašlepnums pārvēršas nāvējošā vardarbībā, viņš ir baismīgs.» Kritiķis uzsver, ka E.Garančas balss ir lieliskā formā: «Tā ir viegla un jutekliska, tai piemīt spēks plūst pāri orķestrim. Garančas franču valoda - atšķirībā no Alanjas - ir mazliet «aptuvena», taču viņas dziedājuma un tēlojuma precizitāte padara skaidru ikvienu detaļu. Uzvedumā ir brīži, kad šī Karmena pārvēršas par vienas sievietes izrādi. Ak, kas tā ir par sievieti!»
E.Garančas Karmena ir kļuvusi par dziedātājas kārtējo veiksmi Londonā: pavasarī Karaliskajā operā ar lieliem panākumiem viņa atveidoja Romeo lomu V.Bellīni operā Kapuleti un Monteki (Džuljetu dziedāja soprāns Anna Ņetrebko). 2009.-2010.gada sezonā tieši Karmena būs tā loma, kuru Latvijas operdīva atveidos visbiežāk.
No 31.decembra līdz 21.janvārim E.Garanča, R.Alanja, Barbara Fritoli (Mikaēla) un Mariušs Kvečeņs (Eskamiljo) dziedās Karmenā Ņujorkas Metropolitēna operā (tiešraide Parex Plaza 16.janvārī ar atkārtojumu 17.janvārī). Šajā Karmenas izrāžu ciklā Ņujorkā E.Garanča aizstās R.Alanjas dzīvesbiedri soprānu Andželu Georgiu (savukārt kopā ar Georgiu Karmenā Metropolitēna operā 28.aprīlī un 1.maijā dziedās Maija Kovaļevska, kura atveidos Mikaēlu). Liktenīgās čigānu kārdinātājas parūku E.Garanča 2010.gadā pielaikos arī Vīnes Valsts operā un Bavārijas Valsts operā Minhenē.