«Modes nedēļa kļuvusi īsāka, tas ir loģiski. Pirms gada kolekcijas tika demonstrētas septiņas dienas, bet šogad pavasarī un rudenī - četras dienas. Mēs uzturam līmeni, izrādām profesionālus, kvalitatīvus dizainerus,» viņa piebilst. No Latvijas tie būs Anna Ledskalniņa (zīmols Anna Led), Indra Salcēviča (Salt), Katja Šehurina (KatyaKatya Shehurina) u.c. No Krievijas - Oļegs Birjukovs un Makss Čerņicovs, no Ukrainas - Andrē Tans. Nedēļu noslēgs Spānijas modes metra Roberto Verīno skate, turklāt tā nebūs viņa Rīgas veikala satura «demonstrēšana», bet gan retrospektīvā parāde, kas papildināta ar aktuāliem jaunumiem, - līdzīgu izrādi R.Verīno septembrī demonstrēja Madrides modes nedēļā, uzsver T.Baļvas.
Rīgas modes nedēļa ir lokāla mēroga «liekulības tirgus», kur no žurnālistu puses lielākā enerģija tiek veltīta birkinbegu skaitīšanai skatītāju rindās, nevis uz mēles demonstrēto apģērbu aprakstīšanai, par tendenču analīzi nemaz nerunājot. Lai gan Baltijā nav vērā ņemamas ietekmīgas modes kritikas, modes tirgus šeit tomēr ir. «Veikalu īpašnieki apmeklē skates. Kopš pavasara, pateicoties modes nedēļai, Rīgas veikalā OverScore nopērkami Oļega Birjukova izstrādājumi. Tur jau pieejami arī Ukrainas slavenākā dizainera Andrē Tana apģērbi,» norāda T.Baļvas.
Tikmēr pašmāju dizaineriem izdodas atrast noieta tirgus ārpus Latvijas - piemēram, jaunās dizaineres Katjas Šehurinas apģērbi tiek tirgoti Kuveitā, Dubajā un Sanktpēterburgā (plašu publicitāti māksliniece guvusi vasarā, kad veidoja tērpus Aishas priekšnesumiem Jaunajā vilnī). Latvijā paliek tikai desmit procentu viņas ražojumu. «Man ir vieglāk - esmu sākusi aktīvu darbību, kad krīzes tuvošanās jau bija jūtama. Man tagad viss attīstās. Krīze mani neietekmē tik ļoti, lai es nepiedalītos modes nedēļā. Kolekcijas veidoju jebkurā gadījumā. Cilvēkiem taču gribas svētkus! Senāk pirms kolekcijas prezentācijas biju ļoti uztraukusies, bet tagad esmu priecīga un ļoti gaidu savu skati,» stāsta K.Šehurina.