Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +6 °C
Daļēji saulains
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

Labs serviss pircējiem tiek atalgots ar labu peļņu veikalniekiem

«Katram sevi cienošam mazumtirgotājam ir klientu apkalpošanas standarts. Kopējais pārdošanas kultūras līmenis Latvijā ir audzis,» konstatē Mercuri International vadošais direktors Dzintars Koknevičs. Viņa vadītais uzņēmums Latvijā konsultē dažādu jomu un nozaru uzņēmumus, arī tos, kas saistīti ar pārdošanu, palīdzot uzņēmējiem sakārtot jautājumus, kas saistīti ar apkalpošanas segmentu.

Direktors _Dienai_ pastāstīja, ka tīklu uzņēmumiem ir definēti pamatprincipi, kā pārdevējiem būtu jādarbojas, tiekoties ar klientiem, kā jāuzjautā, kā ieinteresēti sniegt atbildi: «Katrs uzņēmums darbu ar klientu veido citādi, bet kopumā ķēžu veikalu un mazumtirgotāju stratēģija ir vērsta uz ilglaicīgu darbu, strādājot ar pārdevējiem, ideālā gadījumā notiek apmācības, ko apmaksā preču piegādātājs.»

Pērnā gada nogalē Mercuri International veica nozaru izpēti sadarbībā ar autotirgotājiem, kopīgi tika izstrādāta izpētes metodika. «Mēs nemērījām darbu autorizētajos servisos, jo tādā gadījumā mums autorizētajos servisos vajadzētu dot remontēt attiecīgo modeļu automašīnas. Sadarbības projektā pētījām pirkšanas procesu,» stāsta Dzintars Koknevičs.

Nozares industrijā ir zināmi parametri, kādiem noteikti jābūt laba tirgotāja rokasgrāmatā: vai pārdevējs izrādīja mašīnu, vai mēģināja «piepakot» klāt papildu lietas - riepas, signalizāciju, ādas sēdekļus -, vai mēģināja salikt mašīnu tādu, kā klients vēlas. «Viss beigu beigās maksā naudu, un vienlaikus ir uzņēmuma peļņa,» paskaidro Dzintars Koknevičs.

Mazumtirdzniecībā mērījumu mērķis ir, vai pārdevējs interesējas par klientu vēlmēm. Kā secināts, mazumtirdzniecībā ļoti liela nozīme, lai sasniegtu labus peļņas un produktu pārdošanas rezultātus, ir uzņēmuma vadītāja attieksmei, prasmei izskaidrot pārdevējam laba servisa noteikumus klientam.

Pārdošanas un laba klientu servisa pieredze kopumā Latvijā kopš neatkarības laikiem tiek vērtēta kā ļoti augusi. Visbiežāk nozares ietvaros pieaugusi interese par klientu, pārdevēju kompetences veidošana notiek mērķtiecīgi - lai iemācītos un lietotu zināšanas, kā saglabāt klientu ilgtermiņā. Kopējo ainu veikalos Dzintars Koknevičs uzskata kā ļoti pozitīvu, taču vēl sastopamas notikumu «pērles», kas rāda kompetences zemo līmeni: «Mani pārsteidza, ka reiz mēbeļu veikalā pārdevējs mums teica: neņemiet šo mēbeli, ņemiet to, kas tiek pārdota konkurējošajā firmā, jo tur ir lētāk. No klienta puses tas ir labs serviss, bet no uzņēmuma viedokļa tas ir nepareizi, ka uzņēmuma darbinieks klientus sūta pie konkurenta.»

Pierasts, ka lielveikalos kasieri pie kases pircēju sveicina. Bieži vien klienti ir pārsteigti, ka pārdevēji pircējiem sāk pat uzsmaidīt.

Kā vienu no pozitīviem iemesliem, kāpēc notikušas patīkamās izmaiņas apkalpošanas kultūrā, vismaz tirdzniecības uzņēmumos, Dzintars Koknevičs min veikalu vadības prasību darbiniekiem apzināti mācīties apkalpošanas standartu: «Labāk formāla pieklājība, nekā nemaz.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Kā tiek pētīti uzņēmumi

1. Ja notiek pasūtījumu pieņemšana pa tālruni, ar uzņēmuma vadību tiek saskaņota «leģenda», ko situācijas diagnosticēšanai kādā konkrētā brīdī jautā konkrētam pārdevējam.
2. Tirdzniecības vietā tiek veikts viltus pirkums (mystery shoping), līdz pat tam, ka no klienta zināms budžets, ko var izlietot reāla pirkuma veikšanai. Tiek vērots, kā notiek komunikācija ar pircēju.
3. Klientu aptaujāšana: uzņēmums iedod savu klientu kontaktinformāciju, uzņēmuma vārdā tiek uzdoti jautājumi. No uzņēmuma viedokļa klientiem tā iespējams izteikties anonīmi, saglabājot klientu konfidencialitāti.
4. Iekšējais darbinieku kompetences novērtējums, kad tiek novērtēta pārdevēja fleksibilitāte, radošums un spēja orientēties negaidītās situācijās.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?