Apple ierīču noliktavās Amerikā H. Sametis neesot ielūkojies, tālab viņa versijas par ažiotāžu, kāda vairāk nekā gadu pēc iPad pirmās paaudzes planšetdatora klajā nākšanas tagad sacelta ap tā «jaunāko brāli», ir divas: «Vai nu ģeniāls mārketinga vadītājs, vai arī rūpnīca Ķīnā patiešām saražo tik, cik saražo.»
Jaunā iPad modeļa uzlabojumi: tas ir 33% plānāks un līdz 15% vieglāks nekā iPad1, turklāt atšķirībā no priekšgājēja ticis aprīkots arī ar videokameru.
Šī planšetdatora procesors ir jaudīgāks, tātad tas ir ātrāks, tomēr ierīces baterija joprojām ir spējīga bez uzlādēšanas darba režīmā izturēt līdz 10 stundām. Elektroniskā plāksne, ko H. Sametis raksturo kā «īpaši piemērotu komunikācijas mediju patērēšanai», aprīkota ar dzidru ekrānu, kas paredzēts gan grāmatu, gan avīžu un žurnālu lasīšanai. Arvien vairāk mediju visapkārt pasaulei šobrīd nāk klajā ar elektroniskajām versijām, tā dēvētajām aplikācijām iPad un iPhone. Protams, iPad ielaužas arī elektronisko grāmatu platformu, tā dēvēto netbuku tirgus daļā.
«Veiksmīgs mārketings,» uzskata jauno mediju speciālists Arturs Mednis. Pēc viņa domām, izmaiņas jaunajā iPad modelī nav radikālas. Taču lielākā daļa jaunā iPad pircēju nav «vecā» iPad īpašnieki. Tātad pēdējie bijuši staigājoša reklāma, kas rosina citiem nopirkt šo ierīci.
Daudzviet Eiropā jaunais iPad ir pieejams jau kopš marta beigām. Divas nedēļas pēc pārdošanas uzsākšanas Amerikā to laida tirdzniecībā vēl 25 valstīs: Austrālijā, Austrijā, Beļgijā, Čehijā, Dānijā, Francijā, Grieķijā, Īrijā, Īslandē, Itālijā, Jaunzēlandē, Kanādā, Lielbritānijā, Luksemburgā, Meksikā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Somijā, Spānijā, Šveicē Ungārijā, Vācijā, Zviedrijā.
Reizē ar paziņojumu par šo notikumu uzņēmums nāca klajā ar informāciju, ka aprīlī iPad2 sasniegs arī Honkongu, Koreju, Singapūru un, iespējams, vēl citas valstis.
Informācija, vai zemestrīce un cunami ir ietekmējusi ražošanu augsto tehnoloģiju rūpnīcā Japānā, kas piegādā iPad bateriju elementus, ir komercnoslēpums. Pagājušā gada nogalē mobilo sakaru vietnē Cellular News tika publicēta informācija, ka šogad Apple plāno pārdot 65 miljonus iPad. Salīdzinājumam - 2. martā, kad tika izziņota iPad2 tirdzniecība, bija nopirkti 15 miljoni pirmās paaudzes iPad.
Latvijā, kur iPad1 oficiāli parādījās tikai nepilnus divus mēnešus pirms tā «jaunākā brāļa» prezentēšanas Amerikā, tā cenas tagad ir samazinātas par 70-90 latiem. Atkarībā no komplektācijas iPad1 maksā, sākot no 269 latiem (cena var būt nedaudz zemāka atsevišķu lielveikalu «īpašo piedāvājumu» ietvaros).
Apple rekomendētā iPad2 mazumtirdzniecības cena, kam gan jāpieskaita arī attiecīgās valsts nodokļi, tikmēr ir 250-350 latu.