Liepājas simfoniskais orķestris pirmo reizi devies Latvijas koncertturnejā, no 5. līdz 10. novembrim sniedzot koncertus sešās pilsētās. Turnejai sagatavotā īpašā programma Čaikovskis un Ivanovs katru dienu skanēs citā Latvijas malā - Jelgavā, Madonā, Balvos, Cēsīs, Rēzeknē un Daugavpilī.
«Es nezinu otru tādu gadījumu Latvijā, kad simfoniskais orķestris būtu sniedzis koncertus pēc kārtas vairāk nekā trīs pilsētās. Vispirms brauksim uz Jelgavu un uzreiz pēc koncerta dosimies uz Madonu. Tur apmetīsimies viesnīcā, no kurienes apbraukāsim visas pārējās koncertvietas,» stāsta LSO galvenais diriģents Atvars Lakstīgala, tikko atgriezies no Itālijas, kur diriģējis Bari pilsētas simfonisko orķestri. «Beidzot īstenosim mūsu sapņu projektu - lielo Latvijas koncerttūri, ko pacietīgi plānojām jau no pirmā gada, kopš kļuvām par valsts orķestri,» atklāj LSO direktors Uldis Lipskis. «Zinot, ka uz šīm pilsētām aizbraukt varam reti, veidojām īpašu, apzināti ļoti koncentrētu programmu. Lielu akcentu likām uz latviešu mūziku, bet parādīsim spilgtāko arī no krievu romantiskās un Eiropas mūzikas.»
Latviešu simfoniskās mūzikas granda latgalieša Jāņa Ivanova romantiskā 17. simfonija ir šīs programmas centrālais skaņdarbs. LSO koncerts Latvieši, kurā šī simfonija pirms diviem gadiem izskanēja Rīgā, guva lielu atzinību un tika nominēts Latvijas Lielajai mūzikas balvai. Nez kādēļ sen jau nespēlētās simfonijas izpildījumu toreiz arī Diena atzina par koncerta augstāko virsotni. A. Lakstīgala neslēpj, ka ļoti vēlējies atgriezties jaunajā, brīnišķīgajā Rēzeknes koncertzālē, Latgales vēstniecībā Gors, kur ar LSO uzstājās tās atklāšanā. Neslēpdams izbrīnu par to, ka atklāšanas programmā nebija iekļauts neviens Jāņa Ivanova skaņdarbs, A. Lakstīgala priecājas, ka atgriežoties atskaņos 17. simfoniju.
Volfganga Amadeja Mocarta uvertīru no operas Figaro kāzas, ko orķestris atskaņos koncerta pirmajā daļā, A. Lakstīgala sauc par vitamīnu devu koncerta sākumam. «Tas ir ļoti spirgts un virtuozs skaņdarbs, kas uzreiz parāda - orķestris skan vai neskan,» diriģents piebilst. Pēc tam kopā ar vienu no spilgtākajām LSO «vizītkartēm» - čellistu Ēriku Kiršfeldu - orķestris atskaņos Pētera Čaikovska Variācijas par rokoko tēmu. Čellists, kurš savulaik tieši šo skaņdarbu atskaņojis, pirmo reizi savā mūziķa karjerā uzstājoties ar simfonisko orķestri, tagad pirmo reizi Latvijā atskaņos šī opusa oriģinālo, P. Čaikovska versiju. «Parasti visi spēlē Vilhelma Ficenhāgena redakciju, bet man bija tas gods eksāmenā Berlīnē nodiriģēt Čaikovska oriģinālversiju,» A. Lakstīgala stāsta, kā ticis pie partitūras. No tās viņš un Kiršfelds paši izveidojuši orķestra notis.