«Par laimi, laika apstākļi mūs lutinājuši. Viss iet kā pa diedziņu, bez aizķeršanās. Atbraukušie dalībnieki ir apmierināti ar turnīra organizāciju, un sportisti var uzrādīt augstvērtīgus rezultātus,» pēc sacensību otrās dienas atzina Latvijas labākais vindsērfingists Jānis Preiss, kurš ar 24. vietu iekļuva Zelta flotē jeb labāko 44 braucēju savstarpējā cīņā par uzvaru visu braucienu summā.
Bez viņa tas izdevās vēl septiņiem Latvijas sportistiem kungu konkurencē, bet dāmām vienīgajai Latvijas pārstāvei Martai Ozolai pagaidām 6. vieta astoņu sportistu vidū. Lai arī argumentu cīnīties par krietni augstākām vietām profesionāļu kompānijā nav daudz, Preiss atzīst, ka vienmēr var labāk.
«Šogad darba un ģimenes apstākļu dēļ man sanācis diezgan maz trenēties, un tas nevar neatsaukties uz sniegumu sacīkstēs. Tiesa, ar katru nākamo braucienu jūtos aizvien pārliecinošāk. Ceturtdien prognozē vēl lielāku vēju, un tas palielina manas izredzes,» pirmajās dienās iespēto rezumēja Preiss.
Pagalam neveiksmīgs viņam sanācis pirmais brauciens, kurā liepājnieks startēja par ātru, bet otrajā un ceturtajā braucienā sasniegtā attiecīgi 7. un 10. vieta apliecina, ka vairākkārtējais Latvijas un Baltijas čempions spēj radīt konkurenci arī rūdītiem pasaules elites braucējiem.
Formula klase nav olimpiskā disciplīna, tāpēc arī interese par to ir nedaudz mazāka, bet ne tiem, kuri ir pamēģinājuši savus spēkus abās disciplīnās. Preiss abas disciplīnas salīdzina ar pārsēšanos no veca moskviča uz kādu ērtāku un jaunāku spēkratu. «Formula klases dēlis ir vieglāks, ar to var attīstīt krietni lielāku ātrumu, turklāt braukšana notiek glisēšanas režīmā, kas atgādina lidošanu ar vieglu pieskaršanos ūdenim.»
Olimpiskajā burāšanas disciplīnā visiem sportistiem ir vienāds inventārs neatkarīgi no sportista fizioloģiskajiem parametriem, bet Formula klasē izvēle ir plašāka - katrs braucējs var izvēlēties sev tīkamāko, ērtāko un produktīvāko inventāru. Konkurētspējīgs braucamais gan nav lēts. Sacīkšu dalībniekiem ir limits - komplektā jābūt vienam dēlim, ne vairāk par trim burām un ne vairāk par trim spurām. Dēlis maksā ap 1000 latiem, bet katra bura izmaksās ap 1500 latu. Spuru vidējā cena svārstās no 250 līdz 300 latiem par katru. «Lēti nav, bet ir arī krietni dārgāki sporta veidi,» smaidot saka Preiss.
Formula klases sacīkšu 20 labākie braucēji pārstāv konkrētus inventāra ražotājus, līdzīgi kā tas ir prestižākajās autosporta un motosporta sacensībās. Lai arī Preiss regulāri sacensībās iekļūst 20 labāko pulkā, viņam ražotāji sadarbības piedāvājumus nav izteikuši. «Lai cerētu uz ko tādu, jāstrādā biežāk un nopietnāk. Pagaidām to daru sava prieka pēc.»