«Apmeklējot muzeju jebkurā pasaules pilsētā, man ir rituāls - apskatīt ekspozīciju, iedzert kafiju un apmeklēt veikalu. Tas ir kaifs, tas veido muzeja apmeklējuma pieredzes veselumu,» stāsta Frančeska Kirke. Par atskaites punktu suvenīru veidošanā viņa izmantojusi Kluča plakātu Spartakiāde. «Galvenais - neaizvainot autoru un nedekonstruēt viņa darbu,» māksliniece piebilst. Uzmanību piesaista Kluča peldkostīms (Ls 48,80) - tāds pats kā plakātā. Tepat arī plakāta reprodukcija (Ls 12,80) un lakats Spartakiāde (Ls 34,80). Zemākā cenu kategorijā - atklātnes, nozīmītes, breloki. Frančeska Kirke piedāvā vasaras sezonai piemērotu vēdekli ar LNMM logo un lietusmēteli plenēram (mētelis iepakots mazā plastmasas bumbiņā).
«Visu, kas saistīts ar muzeju un mākslu, var radoši attīstīt. Man būs tāda bērnu lacīte ar LNMM logo «Latvijas Nacionālā mākslas muzeja juniors». Tas nozīmē, ka vecākiem jāapmeklē muzejs kopā ar bērniem, pat ar zīdaiņiem. Tam visam ir jēga. Tas liek domāt. Plaša patēriņa preču pircējs šeit vispār neienāks, lai kaut ko iegādātos. Cilvēks, kurš nāk uz muzeju, ir domājošs. Visas šīs lietas ir paredzētas viņam,» uzsver Frančeska Kirke.
Iniciatīva veidot suvenīrus, par pamatu ņemot LNMM kolekcijas mākslas darbus, pieder nodibinājumam LNMM zīmola fonds. Pērn rudenī tika prezentēta gleznotājam Borisam Bērziņam veltīta kristāla stikla glāze. Patlaban suvenīru klāstā ir porcelāna trauki: šķīvis, vāzes, krūze ar apakštasīti - ar Sigismunda Vidberga darbu motīviem (Ls 6,30-43,90). Māksliniecisks datora peles paliktnis maksā Ls 3,90. Saldumu un vecmeistaru cienītājus iepriecinās Pure šokolādes trifeles kastītēs ar Rozentāla un Purvīša klasisko gleznu reprodukcijām (Ls 4,40-5,30).
Par suvenīru kolekcijas hitu varētu kļūt Teodora Zaļkalna slavenā cūciņa - samazinātā kopija veidota no akmens masas un ir tikpat fascinējoša kā oriģināls. Cena - Ls 23,80. Stends ar suvenīriem un izdevumiem par Latvijas mākslu izvietots LNMM lielajā ēkā K. Valdemāra ielā.
LNMM zīmola fonds plāno attīstīt arī citu LNMM pakļautībā esošo muzeju komunikācijas programmu (Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejs, izstāžu zāle Arsenāls, Ārzemju mākslas muzejs un Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs), lai padarītu muzejus pievilcīgākus un apmeklētājiem draudzīgākus.