Par iemeslu drošības mašīnai un sacīkstes apturēšanai bija ar neaptveramu enerģiju piesātinātā Fernando Alonso avārija, kas vēl pirms desmit gadiem visdrīzāk beigtos ar smagiem savainojumiem pilotam, bet pirms trīsdesmit gadiem ar drošu nāvi. Piecu sekunžu laikā McLaren formula pārvērtās lūžņu kaudzē, no kuras nedaudz apdullis izrāpās Alonso bez jebkādiem fiziskiem savainojumiem. Tas bija vēl viens uzskatāms pierādījums FIA drošības kampaņas efektivitātei. Atcerēsimies par to brīdī, kad sašutumā protestēsim pret nākamgad plānoto kokpita aizsardzības sistēmas ieviešanu.
Pauze ļāva Mercedes atgūties pēc katastrofālā starta, sakārtot domas un izplānot stratēģiju: uz atlikušo sacīkstes daļu izmantot vienīgo vidējā sastāva riepu komplektu (Hamiltona gadījumā) un iztikt bez liekas došanās boksos. Kāpēc Ferrari nedarīja to pašu? Viņi nobijās, jo vidējais riepu sastāvs Melburnā treniņos nebija veicis ne apli un ziemas testos Maranello komandai ar baltā marķējuma riepām bija manāmas problēmas noturēt saķerei nepieciešamo temperatūru. Savukārt Mercedes varēja riskēt un akli uzticēties vidējā sastāva riepām, jo ziemā lielāko daļu laika pavadīja ar šīm riepām, kopā nodeldējot vairāk nekā sešdesmit komplektu. Rosbergs un Hamiltons bija pārliecināti, ka ar vidējām riepām spēs ne tikai tikt līdz finišam, bet arī atrast nepieciešamo saķeres līmeni. Šeit mēs redzam jauno riepu noteikumu pirmos augļus - plašāka izvēle paver iespēju komandām un pilotiem variēt ar stratēģiju un vajadzības gadījumā riskēt ar agresīvāku pieeju, lai mēģinātu izglābt sacīksti.
Rosbergam šī ir ceturtā uzvara pēc kārtas, un tādi panākumi F1 vēsturē ir bijuši tikai pilotiem, kas jau bija vai vēlāk kļuva par pasaules čempioniem.