Arī Latvijas dzelzceļš (LDz) norāda - nekas neliecina, ka pārvadāto kravu apjoms varētu mainīties. Arī patlaban daļa NATO kravu tiekot transportētas caur Klaipēdas ostu, un patlaban izskatoties, ka šī brīža situācija varētu saglabāties.
Satiksmes ministrijā atzīmē, ka neviena no valstīm, kas veic pārvadājumus caur Latviju, nav informējusi par savu nodomu maiņu attiecībā uz pārvadājumiem. Tajā pašā laikā tiek norādīts, ka nevar izslēgt šo kravu apjoma samazināšanos ne tikai saistībā ar Starptautisko Drošības atbalsta spēku (ISAF) misijas transformāciju, bet arī saistībā ar kravu nosūtītāju valstu uzņēmēju izveidotajām loģistikas ķēdēm.
Ministrijā arī uzsver, ka Afganistānas kravas Rīgas lidostā ir aptuveni 71% no visām kravām un šogad izpildīts vairāk nekā 300 lidojumu.
Aizsardzības ministra Arta Pabrika preses sekretāre Inga Saleniece teica, ka Latvijas Aizsardzības ministrija no ASV puses līdz šim nav saņēmusi nekādu informāciju, kas liecinātu par izmaiņām kravu plūsmā, līdz ar to sīkākus komentārus šobrīd ministrija nevarot sniegt. «Šeit runa varētu būt tikai par ASV kravām, nevis visām NATO valstu kravām, un nav korekts apgalvojums, ka visas NATO kravas no Rīgas pāriet uz Klaipēdu. Šogad tika nosvinēta 100 000. ASV konteinera transportēšana cauri Baltijas valstīm, un lielākā daļa no kravām tika sūtīta cauri Rīgas ostai. Kravu sūtījumi turpināsies cauri Rīgas ostai, lidostai un pa sauszemi, bet nav precīzi zināms, kādi būs apjomi un to attiecība pret kaimiņvalstīm,» norādīja Saleniece.
LETA