Marta nogalē gaisa temperatūra Madonā bija gandrīz par desmit grādiem zemāka nekā Rīgā. Situāciju glāba saulainais laiks un zemais gaisa mitrums. Braukt ar vilcienu uz Madonu nozīmētu palikt tajā divas naktis, bet, lai nepakļautu sevi riskam visu ceļu stāvēt kājās pārpildītā autobusā, uz Madonu ir jādodas ar auto. Aiz Pļaviņām mašīna sāka raustīties, un pirmā apstāšanās vieta ir kāds no daudzajiem autoservisiem. Degvielas filtrā sagājis ūdens, tāpēc ziemā labāk bāku turēt pilnu, lai neveidojas kondensāts, stāsta servisa meistars. Viņš par dzīvi Madonā nesūdzas. Klientu netrūkst, automašīnu rinda stāv arī pie blakus esošās automazgātavas. Pašvaldības politika mehāniķi neinteresē, bet darba apstākļi esot labi - maksā normāli, naudu pārskaita oficiāli un pat esot stundu ilgs pusdienlaiks.
Madona atrodas vairāku autoceļu krustpunktā, bet tiešas satiksmes ar Rīgu nav. Cerības saista ar Ērgļu ceļu, kas tiek asfaltēts un nodrošinās ātru satiksmi ar Rīgu. Šobrīd satiksmei galvenokārt izmanto ceļu caur Pļaviņām, jo otra alternatīva - ceļš caur Bērzkrogu - ir katastrofālā stāvoklī. Novada domes priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters piedāvājis satiksmes ministram Anrijam Matīsam deleģēt valsts funkcijas novadam un ļaut ceļus remontēt pašiem. «Mēs esam pašpietiekami. Ja valstij nav intereses, varam to izdarīt saviem spēkiem, tas būtu interesants pilotprojekts,» saka A. Ceļapīters, gatavs uzņemties lielu daļu valsts funkciju. Dzelzceļa līnijas Rīga-Ērgļi izbūvi līdz Madonai izjauca karš, un tā tāpat kā līnija no Madonas uz Lubānu ir slēgta un demontēta. Pasažieru dzelzceļa satiksme posmā Madona-Gulbene notiek neregulāri. Vienīgais pasažieru vilciens no Rīgas, braucot caur Pļaviņām, Madonā nonāk vēlu vakarā, bet atpakaļ dodas agri no rīta. Tai pašā laikā vietējie uzņēmēji plāno būvēt kravu pārkraušanas termināli, lai censtos pilnvērtīgi izmantot dzelzceļa sniegtās iespējas.
Par spīti ar satiksmi saistītiem apgrūtinājumiem, līdz Madonai ir nokļuvis gan itālis, kas te atvēris picēriju, gan vācu ģimene, kurai novadā pieder skaistumkopšanas salons. Šajās dienās Madona uzņem ģitāristu sesijas dalībniekus no visas Latvijas un arī ārzemēm, par ko pastāstīja Imants Pulkstenis - viņš ir kādreiz populārā rokmūzikas festivāla Sinepes un medus organizētājs. Par politikas aizkulisēm Madonā I. Pulkstenis neesot kompetents izteikties. Vienīgā nopietnā problēma, ar ko saskāries, rīkojot festivālus, ir lietus. Šogad izglītības ministrs Roberts Ķīlis ģitāristu sesijas laikā esot ielicis 12. klases angļu valodas eksāmenu, kas nogrāvis festivāla apmeklējumu.