Sāksim ar lasītājas e-vēstuli. Guna B. jautā: «Sakiet, kā tagad pēc 6. tramvaja līnijas rekonstrukcijas ar automašīnu nokļūt no Brīvības gatves Mārkalnes ielā?»
Domāju, daudzi autovadītāji pamanījuši, ka kopš šī gada pavasara būtiskas izmaiņas piedzīvo satiksmes organizācija Brīvības gatves Juglas posmā. Tās sākās, restaurējot, precīzāk, no jauna izbūvējot, ātrgaitas zemās grīdas tramvaja vajadzībām 3. un 6. maršruta līniju. Tagad izveidotas modernas 3. un 6. maršruta tramvaja pieturvietas, kas no Brīvības gatves atdalītas ar drošības barjerām. Pašlaik viena no šādām barjerām pretī 410. namam aizšķērso arī kādreizējo Mārkalnes ielas savienojumu ar Brīvības gatvi, liedzot kreiso pagriezienu uz Brīvības gatvi Berģu virzienā. Izbrauktuve nu pārnesta nedaudz pa kreisi un atrodas tieši pretī Murjāņu ielai.
Sabiedriskais transports, kas pa kreisi uz Brīvības gatvi griežas ārā no Silciema ielas, tagad kursē pa Brīvības gatves vietējo joslu jeb tā dēvēto Mazo Brīvības ielu, kas atrodas aiz tramvaja sliedēm. Savukārt autovadītājiem liegts pagrieziens pa labi uz Mārkalnes ielu no Brīvības gatves. Braucējiem, kuri vēlas pagriezties pa labi uz Mārkalnes ielu, jāizmanto pagrieziens uz Baltezera/Salamandras ielu pie t/c Tallina jeb tramvaja galapunkta, kur pagriezienam pa labi izbūvēta atsevišķa josla, vai arī, braucot no Juglas 3, savlaicīgi jāizvēlas maršruts pa Murjāņu ielu.
Lielākā daļa rīdzinieku un galvaspilsētas viesu veikto pārmaiņu dēļ noteikti ir ieguvēji, kaut vai tāpēc, ka Juglas posmā teorētiski jāuzlabojas satiksmes ātrumam pa Brīvības gatvi, jo ar apstāšanos pieturās autobusi vairs nekavē citus braucējus, neapstādina pirmo joslu. Neērtības gan radušās Tirzas ielas iedzīvotājiem, kā arī to uzņēmumu, kas atrodas Mārkalnes vai Tirzas ielā, klientiem. Var cerēt - varbūt veiktās pārmaiņas rosinās Rīgas domes par satiksmes organizāciju atbildīgās amatpersonas nodrošināt, ka tiek noasfaltēta un par normālu satiksmes artēriju padarīta Auduma iela.