Tādēļ domes speciālisti noskaidros, cik lielā mērā pašvaldības iejaukšanās ir iespējama, lai izlemtu, vai rīkoties pašiem vai vērsties pie Saeimas un valdības, saka A.Šlesera preses sekretārs Ģirts Dripe.
Otrdien komitejas deputāti iepazinās ar Latvijas Apvienoto biedru arodbiedrības (LABA) izstrādāto pārvadājumu koncepciju Pilsētai un cilvēkiem. Tajā piedāvāts Rīgā samazināt taksometru skaitu uz pusi, padarīt stingrāku licenču izsniegšanas kārtību, ieviest šoferu sertificēšanu un izveidot vienotu dispečeru dienestu.
Koncepcijas autori uzskata, ka normālā situācijā katrus 1000 iedzīvotājus Rīgā būtu jāapkalpo vienam taksometram, nevis diviem, kā tas ir pašlaik, turklāt pakalpojumu šobrīd nodrošina vairāk nekā 70 uzņēmumu. «Nav nevienas firmas, kura atbilstu priekšstatam par taksometru uzņēmumu. Tā ir vai nu 100% dispečeru centrs, vai arī auto ekspluatācijas kompānija, kura iznomā šoferiem automašīnas kopā ar licenci vai arī vienkārši pārdod licences par pieckāršu cenu,» norāda Latvijas Apvienoto biedru arodbiedrība. Rezultātā, lai atmaksātu licenci un nopelnītu, šoferi ir spiesti krāpties.
Pret LABA priekšlikumiem iestājas vairāki komitejas deputāti. Piemēram, Mihails Kameņeckis (SC) uzskata, ka vienots dispečeru dienests graus konkurenci, bet Jānis Zaržeckis (LPP/LC) iebilst, ka stingru prasību noteikšana pārvadātājiem rezultēsies tarifa pieaugumā rīdziniekiem. Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija savukārt pārmet, ka koncepcija izstrādāta, nekonsultējoties ar viņiem, taču piekrīt, ka jānosaka augstāka barjera atļaujas saņemšanai, jo citādi nav iespējams nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, saka organizācijas vadītājas vietnieks Aleksejs Ignatjevs.
Šobrīd Ekonomikas ministrijā ir izveidota darba grupa, kura cita starpā izstrādā priekšlikumus taksometru pārvadājumu jomas sakārtošanai. Ministrijas pārstāve Gita Pāvule stāsta, ka jau drīzumā valdībā tiks iesniegti grozījumi, kas ļaus pašvaldībām pašām kontrolēt, lai pārvadātāji ievēro pašvaldības noteikto maksimālo tarifu. Plānots arī aizliegt taksometru šoferiem skaitītājos uzstādīt citus tarifus kā tikai tos, kas uzrādīti, saņemot licenci. Ļaut pašvaldībām ierobežot taksometru skaitu nav paredzēts, jo tas ierobežotu konkurenci, skaidro G.Pāvule.