Šīs institūcijas uzdevums kopš tās izveides ir bijušas rūpes par Latvijas tēlu. Par to, kā Latvijas institūts šo uzdevumu ir veicis, diskusiju bijis pārāk maz. Un nav jau arī pamata, jo gandrīz vienīgais Latvijas institūta veikums, ko redzējusi plašāka sabiedrība, ir pāris reklāmas rullīšu, kuros ārvalstu tūristus mēģināja vilināt uz Latviju, rādot izskaistinātu realitāti. Tomēr vai atbildība par to ir jāuzņemas tikai un vienīgi Latvijas institūtam, kurš, pildot savus uzdevumus, šķiet, bija nedaudz piemirsis, ka mūsdienās valstis konkurē ne tikai par ārvalstu tūristiem? Nē! Patiesībā valsts tēls ir svarīgs arī cīņā par savu preču eksporta tirgiem, jo tā nu ir sagadījies, ka cilvēki daudzviet pasaulē labprāt pērk automašīnas, kas izslavētas ar vācu kvalitāti, vai apģērbu, kam raksturīga franču elegance. Pozitīvs valsts tēls ir svarīgs arī cīņā par ārvalstu investoru piesaisti un kvalificēta darbaspēka piesaistīšanu vai noturēšanu, kam nav nekāda sakara ar reklāmas saukļiem par zemi, kas dzied. Vai Latvijas preču noieta veicināšana, ārvalstu investīciju piesaiste un kvalificēts darbaspēks krīzes laikā ir kļuvuši par lieku greznību? Nē, tieši otrādi, šīs lietas ir svarīgākas nekā jebkad iepriekš! Un tas būtu jāzina ne tikai Ārlietu, bet arī Ekonomikas un Finanšu ministrijai.
Tādēļ tā vietā, lai samazinātu maksātspējas grūtībās nonākušās Latvijas Republikas mārketinga budžetu, šis būtu īstais laiks, beidzot ķerties pie jaunas, daudz plašākai mērķauditorijai adresētas un precīzas valsts tēla stratēģijas izstrādes un realizācijas.