Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Nebūt ne lieka greznība

Iepriekšējos gados Latvijas valsts ar Latvijas institūta (LI) starpniecību apmaksāja publikācijas ārvalstu medijos, lai vēstītu par valsti, kas toreiz lepojās, ka ir kļuvusi par īstenu Baltijas tīģeri. Nu ziņas tādos plašsaziņas līdzekļos kā, piemēram, ietekmīgais laikraksts The Financial Times tiek publicētas par baltu velti, taču diez vai to saturs ir tāds, kādu to vēlētos redzēt tie, kuri vēl uzskata sevi par Latvijas patriotiem. Uz šo situāciju vajadzētu paraudzīties kopsakarā ar vēsti par Latvijas institūta finansējuma samazināšanu līdz nieka 21 tūkstotim latu.

Šīs institūcijas uzdevums kopš tās izveides ir bijušas rūpes par Latvijas tēlu. Par to, kā Latvijas institūts šo uzdevumu ir veicis, diskusiju bijis pārāk maz. Un nav jau arī pamata, jo gandrīz vienīgais Latvijas institūta veikums, ko redzējusi plašāka sabiedrība, ir pāris reklāmas rullīšu, kuros ārvalstu tūristus mēģināja vilināt uz Latviju, rādot izskaistinātu realitāti. Tomēr vai atbildība par to ir jāuzņemas tikai un vienīgi Latvijas institūtam, kurš, pildot savus uzdevumus, šķiet, bija nedaudz piemirsis, ka mūsdienās valstis konkurē ne tikai par ārvalstu tūristiem? Nē! Patiesībā valsts tēls ir svarīgs arī cīņā par savu preču eksporta tirgiem, jo tā nu ir sagadījies, ka cilvēki daudzviet pasaulē labprāt pērk automašīnas, kas izslavētas ar vācu kvalitāti, vai apģērbu, kam raksturīga franču elegance. Pozitīvs valsts tēls ir svarīgs arī cīņā par ārvalstu investoru piesaisti un kvalificēta darbaspēka piesaistīšanu vai noturēšanu, kam nav nekāda sakara ar reklāmas saukļiem par zemi, kas dzied. Vai Latvijas preču noieta veicināšana, ārvalstu investīciju piesaiste un kvalificēts darbaspēks krīzes laikā ir kļuvuši par lieku greznību? Nē, tieši otrādi, šīs lietas ir svarīgākas nekā jebkad iepriekš! Un tas būtu jāzina ne tikai Ārlietu, bet arī Ekonomikas un Finanšu ministrijai.

Tādēļ tā vietā, lai samazinātu maksātspējas grūtībās nonākušās Latvijas Republikas mārketinga budžetu, šis būtu īstais laiks, beidzot ķerties pie jaunas, daudz plašākai mērķauditorijai adresētas un precīzas valsts tēla stratēģijas izstrādes un realizācijas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?