Cilvēks, tā dzīvība un vērtība vienmēr bijis relatīvs jēdziens. Indoeiropieši praktizēja nomadu dzīvi. Kad viņi apēda vides graudus, augļus, riekstus un izmedīja dzīvniekus kalnos, tad meklēja piemērotāku apkaimi. Tāpēc, kad tēvs un māte sasniedza 60 gadu vecumu un nespēja enerģiski virzīties pa kalnu grēdām, bērni tiem sarīkoja pēdējo mielastu, ielūdzot virsaiti un radus, bet tad aizveda uz stāvu krauju un nogrūda lejā.
Folklora vēsta, ka pēcāk to praktizēja arī japāņi. Pēc kādas leģendas, dēls nesa savu māti uz mežu, lai viņu tur atstātu. «Dēļiņ,» māte brīdināja, «esi uzmanīgs un nepaklūpi, lai sevi neievainotu.»
Primitīvajiem aleutu indiāņiem bija skarba dzīve. Kad vien tēvam kāds bērns nepatika vai izrādījās pagrūti uzturēt ģimeni, viņš nogalināja 5-7 gadus vecu bērnu un izmeta no sniega būdas lāčiem un vilkiem par barību. Tātad visu var interpretēt pēc savas ieražas.
Tāpēc mums jābūt uzmanīgākiem dzimstības kontroles ieražās. Katra dzīvība sākas ar tās apaugļošanos. Cita zinātniska izskaidrojuma nav un nevar būt. Šī dzīvība nepieder tēvam vai mātei. Tā ir jauna cilvēka dzīvība, kas nekad nekļūtu par cilvēku, ja tā jau nebūtu cilvēks. Visi dzīvnieki un stādi cīnās par savas sugas uzturēšanu un izplatīšanos. Lauvas un hiēnas upurē savu dzīvību, lai saglabātu mazuļus. Kristus, visi apustuļi, Sv. Francisks, māte Terēza u. c. dzīvoja absolūtā trūkumā, bet bija ārkārtīgi svarīgi un laimīgi, tāpēc ne pārticība ir kritērijs.
Dievs saka, ka Viņš rada cilvēku pirms tā piedzimšanas. «Pirms Es tevi radīju mātes miesās, Es tevi jau pazinu; un pirms tu piedzimi no mātes miesām, Es tevi svētīju.» (Jer. 1:5) Tālab aizliegts nogalināt bērnu, to abortējot. Mozus likums par to draud ar «dzīvību pret dzīvību» (Ex. 21:22-23). Nāvessodu vai šaustīšanu par to paredzēja arī Hammurapi likumi - asīriešu, šumeru un heti krimināllikums. Grieķu medicīnas tēva Hipokrata ētiskais zvērests aizliedz ārstam izdarīt abortu. Ārstu uzdevums ir glābt dzīvību, nevis to iznīcināt.
Gan iepriekšminētie primitīvie cilvēki, gan mūslaika nacisti un komunisti slepkavoja sev nevēlamos, tas ir, neizdevīgos cilvēkus. Cik žēl, ka tagad to dara mātes. Ja tas tā turpināsies, tad mūsu tauta izslepkavos pati sevi.#