Parīze vienmēr patikusi vāciešiem, tomēr šis nu bija par traku - «nolaupīt» frančiem viņu pašu autošovu! Par spīti kaimiņu megaieguldījumiem, patētiskām runām un mundiera spožumam, Francija ik pēc diviem gadiem pratusi izturēt un atspēkot auto lielvalsts spiedienu.
Taču šogad... Vai tiešām Citroen DS3 kabriolets ir vissvarīgākais modelis laikā, kad PSA koncernam jāizšķiras - slēgt vai neslēgt rūpnīcu ar 5000 strādniekiem? Renault aizvācis no sava stenda pilnīgi visus automobiļus, izņemot jauno Renault Clio un elektrisko sērijveida auto Zoe (15 000-17 000 eiro, neskaitot akumulatora īri). Plašai publikai paredzētajās dienās ekspozīcija parasti tiek nomainīta, tomēr nepamet sajūta, ka Renault kautrējas no pārdošanā jau esošajiem modeļiem, kas nepagalam negrib «pārdoties». Tāda ir, piemēram, Renault Laguna.
Vācu prese augstsirdīgi nodēvējusi jauno Clio par «nolemtu panākumiem», taču ne visi eksperti ir tik optimistiski. Lai gan Clio ir neparasti ietilpīgs un krāsains, papildināts ar praktiska universāļa un sportinieka RS versiju un turklāt ir jaunās Renault «sejas» vēstnesis, skatoties izbolītajos lukturos, grūti ieraudzīt paļāvību nākotnei. Tad jau tā drīzāk dzīvo blakusesošajā Dacia stendā, kur humānisms beidzot ņēmis virsroku pār šķiru nevienlīdzību un neaptēstajam Logan/Sandero turpmāk ļauts izskatīties pēc tādas pašas automašīnas kā citas. Mazbudžeta ceļu izvēlas arvien vairāk ražotāju, paralēli pierādot, ka lētam auto nav obligāti jābūt skaļai ķerrai ar sēdekļiem. Ar Škoda Rapid/Seat Toledo sāncensi no Francijas Peugeot 301 varat iepazīties ziņu blokā. Paredzamā cena: 12-13 tūkstoši eiro.
GTI atkarība
Lai kā tas nepatiktu vietējām kompānijām, Parīzes izstādes jaunums nr. 1 bija VW Golf 7. Plašāks, vieglāks un ekonomiskāks, tas apgādāts ar raibu drošības ierīču spektru un gan izskatā, gan pēc taustes ir acīmredzami augstvērtīgs produkts. Latvijā to pārdos tikai piecdurvju versijā un jau ar novembri. Lai gan Volkswagen nebija iemesla raizēties par uzmanības trūkumu, tika nolemts satriekt konkurentus līdz galam. Pusgadu ātrāk, nekā solīts, publikas vērtējumam tika nodots jaunais Golf GTI. «Karsto» hečbeku karalis arī izrādījās visai paredzams, ja neskaita rūpnīcas jaudas pakotni ar 230 zirgspēkiem standarta 220 ZS vietā.
Lai nomērītu GTI pievilcību, kāds vācu izdevums aizsūtīja uz VW ierakumiem rūdītu golfa nīdēju. Izsēdējies visos GTI, skeptiķis atgriezās ar raportu, kas īsos vārdos ietvēra paredzējumu par pircēju atkarības stabilu saglabāšanos. Ne tik drošas kopš šīgada motoršova ir Audi A3 pozīcijas. Lai gan viss norit pēc plāna un bāzes A3 seko piecdurvju A3 Sportback un «sasper-jods-300-zirgu!» Audi S3, četriem riņķiem jārēķinās ar vienu sērijveida un vienu konceptuālu konkurentu. Pirmais ir Mercedes A-Class, kas no auklītes pārvērties sportistā, bet otrs - BMW Active Tourer. Priekšpiedziņas BMW minivenu, protams, var uztvert kā pasaules galu, taču ekonomiskā situācija ievieš savas korekcijas, turklāt BMW ar MINI pierādījis, ka nav lielas nozīmes, kuri riteņi ir velkošie. Katrā ziņā Active Tourer klātbūtne nekādi neaizvaino BMW modeļu gammu - tāpat kā Panamera Sport Tourismo universālis nebojā Porsche imidžu.
Universālis un Auris
To, ka universāļos Eiropā ir spēks, mēģina pierādīt uzreiz vairāki ražotāji, taču ar krasi atšķirīgām sekmēm. Mazda uzņēmusies visai riskantu misiju atkārtot seno Audi gājienu, nostādot dinamisko Avant iepretim ietilpīgajām sāncenšu «kūtiņām». Audi tas izdevās, taču Mazda nav Audi, un solījums pārdot trīs ceturtdaļas jauno 6 kā Wagon izklausās pēc neveikla joka. Ņemot vērā, ka Mazda6 sedans debitēja Maskavā, kaut kas japāņiem bija jāsaka, un burzīšanās ap jauno mazdu galu galā bija gana blīva. Pavisam pretēja aina bija novērojama pie Ford.
Parasti viesmīlīgais, visiem atvērtais stends bija pārvērsts par ko līdzīgu Aston Martin lūgtajiem viesiem paredzētu stikla steliņģi, kura iekšpusē kluknēja trīs jaunie Mondeo - universāls, hečbeks (tikpat kupejisks kā Opel Insignia Sport)un hibrīda sedans. Pirms izstādes tika runāts, ka Mondeo startēs teju rokrokā ar jauno Mazda6, taču Ford noslēpumainā klusēšana Parīzē nesola neko labu. Aizdomas par neplānotu aizķeršanos pastiprina arī jebkādu oficiālu jaunā Mondeo videomateriālu trūkums.
Āzijas automarkām Parīzē reti spīd uzmanība, un ķīniešus Vācijas vai Itālijas izstādēs nemana vispār. Par otru nozīmīgāko Japānas autoindustrijas pirmizrādi aiz Mazdas būtu jāuzskata jaunais Toyota Auris, bet... Objektīvi ņemot, tam patiešām ir progresīva tehnika un, hmm, sportiskāks dizains plus jaunā Toyota modeļu saimes priekša. Taktiskākie eksperti min, ka Auris izskats «polarizēs» uzskatus, taču man ir aizdomas, ka vairums atradīsies ne tikai viegla vēsuma, bet mūžīga sasaluma zonā, it sevišķi pēc drīzāk komerctransportā iederīgā priekšējā paneļa apskates.