Notikušais esot pretrunā ar principiem, kurus vajadzētu iemiesot reformu un tiesiskuma koalīcijai. Ja vēl pirms nedēļas varēja teikt, ka valdē trūkst tikai Tautas partijas, tad tagad esot arī tās pārstāvis - par Pasažieru vilciena sabiedrisko attiecību speciālistu kļuvis bijušais Tautas partijas preses sekretārs Arno Pjatkins, sacīja V. Zatlers.
Satiksmes ministrs A. Ronis žurnālistiem skaidroja, ka pēc Nila Freivalda atkāpšanās no amata PV bija īsā laikā jāizraugās tāda valde, kas spēj izturēt politisko, kā arī mediju spiedienu. Aigars Štokenbergs kā iepriekšējās valdības ministrs labi pārzinot iepirkuma procesu, bet Silvija Dreimane, kuras darbība iepriekš bijusi saistīta ar Latvijas dzelzceļu, esot autoritāte dzelzceļa darbinieku vidū. Valdē noderīgas būšot arī Anrija Brencāna zināšanas - viņš iepriekš strādājis a/s VRC Zasulauks, kas nodarbojas ar vagonu ritošā sastāva remontu un tehnisko apkopi. Tagad A. Brencāns ir saistīts ar Saskaņas centra vadītās Rīgas domes institūcijām, kas, pēc R. Zīles domām, met ēnu uz šo koalīciju, kura vēlas apvienot spēkus, lai kopā startētu Rīgas domes vēlēšanās. V. Zatleru nepārliecina arī tas, ka A. Ronis amatā jau ir vairāk nekā pusgadu, bet problēmu pamanījis tikai tagad. «Mūsu uzdevums ir mazināt riskus, kas ir iekodēti iepirkuma procesā no 2009. gada. Mēs uzdevām mainīt līguma nosacījumus, lai neiestātos neprognozējamas sekas,» sacīja A. Ronis. Ja Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) tam piekritīs, tad «vēl ir iespēja šo līgumu saglābt», teica ministrs. Ja spāņu kompānija nepiekritīšot, tad līgums nestāsies spēkā, bet sankciju par to nebūšot. Līgumā nepieciešamas izmaiņas, lai tas nebūtu pretrunā ar iepirkumu nolikumu, kas ir priekšnoteikums, lai varētu pretendēt uz ES fondu finansējumu. Valdība jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumus plāno vērtēt šodien, ziņo LETA.