Tā saucas Čigāni, klezmeri, minimālisms un ungāru roks un Spīķeru koncertzālē ļaus klausītājiem nokļūt visdažādāko tautu kultūras virpulī - no čigānu kočani orķestru muzicēšanas azarta līdz afrikāņu ritmu sintēzei zviedru ekscentriķa Kristiana Lindberga, amerikāņa Daniela Šnīdera, minimālisma klasiķa Stīva Reiha un Ģ. Ligeti mūzikā.
Sinfonietta Rīga stīgu kvartets (Kristiāna Šīrante, Agnese Kaniņa-Liepiņa, Liene Kļava, Kārlis Klotiņš), klarnetists Guntis Kuzma, trombonists Artūrs Bērziņš, kontrabasists Viktors Stankevičs un sitaminstrumentālists Ivo Krūskops spēlēs dažādos sastāvos, toties Agnese Egliņa - solo. Turklāt šī būs tikai otrā reize, kad pianiste koncertā spēlēs klavieru priekšteci klavesīnu.
«Tuvāk iepazīt klavieru māsas un brāļus nav nemaz tik ļauni!» saka pianiste, kura pie klavesīna pirmoreiz bija redzama šoziem Latviešu simfoniskās mūzikas lielkoncertā. Marģera Zariņa Concerto grosso atskaņojums viņas un pianista Raimonda Petrauska saspēlē ar Operas orķestri izvērtās aizraujošā klavesīna baroka un klavieru džeza duelī. Izsmalcinātais baroka mūzikas instruments viņai ļoti iepaticies. Bet kā gan uz klusā, smalki dzinkstošā klavesīna var spēlēt dinamisku roku? Turklāt vēl ungāru? «Komponists devis vēl arī trešo dimensiju, opusa apakšvirsrakstā norādot, ka tā ir čakona. Tā arī ir: kreisajā rokā visu laiku atkārtojas četras taktis, bet virsū ir improvizācija ar ungāru mūzikai raksturīgo ornamentiku - ar ļoti daudziem mordentiem, trilleriem un pārgāju skaņām. Bet vienlaikus ar roķīgām sinkopēm. Tas viss kopā ir vienā mikslī,» paskaidro Agnese Egliņa. Rokmūzikas cienīgas apskaņošanas gan nebūšot. Tāpēc jāspēlē tik, cik no paša klavesīna var izspiest, pastāsta Agnese, kurai šogad vairākkārt nācies ielekt neierastā lomā.
«Bet tas ir labs izaicinājums sev pašai, vai varu izturēt. Un ja beigās neviens pat nav pamanījis, ka esmu ielēkusi, un uztver kā normālu koncertu, tad tas man ir liels kompliments,» atzīst A. Egliņa. Daudzveidīga ir arī viņas ikdiena Latvijas Mūzikas akadēmijā, strādājot čellistes Diānas Ozoliņas, vokālās profesores Anitas Garančas un diriģentu Sigvarda Kļavas un Andra Veismaņa klasēs. Miera nav arī vasarā. Uzreiz pēc Līgo svētkiem A. Egliņa muzicēs mazajos Opermūzikas svētkos Ungurmuižā (pie klavierēm brīvdabā) un Kremerata Baltica festivālā Siguldā. Savukārt rudenī kopā ar izcilo kontrabasistu Gunāru Upatnieku koncertēs Latvijā un Vācijā, kur oktobrī gaidāma arī koncertdebija ar Venzo Fuksu, Berlīnes filharmoniķu pirmo klarneti.
Spīķeru koncertzālē 18.VI plkst. 20. Biļetes Biļešu paradīzē, Ls 5, 7.