Šā gada jūnijā Latvijā tika pārdoti 476 jauni spēkrati, kas ir par 120 vienībām vairāk nekā maijā, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati. Pusgada laikā kopumā pārdotas 2468 jaunas automašīnas. Mazāku vai lielāku realizācijas pieaugumu piedzīvoja visas populārākās markas. Līderi Latvijas tirgū joprojām ir Volkswagen, Toyota un Mitsubishi.
Taču nav nekāda pamata cerēt, ka jaunu automašīnu tirdzniecības apjomi, kuri tradicionāli tiek uzskatīti par vienu no galvenajiem patērētāju optimisma kritērijiem, turpinās pieaugt arī turpmāk, piesardzīgs ir LPAA prezidents Aksels Rubulis. «Tā noteikti nav nekāda tendence, bet īslaicīga veiksme. Paskatīsimies, kas notiks jūlijā, jo, manuprāt, zemāko punktu vēl neesam sasnieguši,» - tā asociācijas vadītājs. Jūnijā pircēju aktivitāte, viņaprāt, ir pieaugusi izpārdošanas akciju dēļ, jo dīleri joprojām cenšas tikt vaļā no «labajos gados» piepildītajām noliktavām. A.Rubulis neizslēdz, ka sava loma bija arī baumām par lata devalvāciju - ažiotāžas vadīti, cilvēki steigušies savus latu uzkrājums iztērēt.
Arī Skandi Motors valdes loceklis Pēteris Streģis uzsver, ka iemesls īslaicīgam kāpumam ir dažnedažādie «speciālie piedāvājumi»: kompensācijas par veco mašīnu, pērkot jaunu; pretimnākšana finansējuma piesaistē; lielas atlaides utt.
Viņš arī neizslēdz, ka daudzi Latvijas dīleri pārdevuši savā rīcībā esošos auto uz ārzemēm. Turpmākajos mēnešos jaunu auto cena varētu sākt augt: vecie krājumi ar lielām atlaidēm ir gandrīz izpārdoti, un turpmāk tik zemas cenas tirgotāji vairs nevarēs atļauties. «Patlaban tirgus ir izkropļots. Varētu tikt piedāvāta viena cena, bet, aizejot pie dīlera, viņš būs gatavs jums to atdot ar neiedomājamu atlaidi,» saka P.Streģis. Arī viņš novērojis, ka automašīna tagad bieži kalpo kā alternatīva bankas depozītam.