Šogad tendence būs vēl spilgtāka, jo īpaši sākumā, kamēr nebūs pilnībā atrisināts arī jauno Pirelli riepu noslēpums. Uz otro pusi situācija jau mainīsies, jo būs jādomā par nākamo gadu, kad sāksies jauna ekodzinēju ēra ar 1,6 litru V6 turbomotoriem un ļoti maz tehnisko risinājumu varēs pārnest uz 2014. gadu. Visas vienības jau tagad paralēli strādā divās frontēs, un tikai lielās komandas, kuras cīnīsies par titulu, varēs atļauties to darīt līdz sezonas izskaņai.
Otra zīmīga tendence ir straujā kadru maiņa. Pēdējos pāris gados F1 ir zaudējusi vairākus pieredzējušus pilotus - Mihaelu Šūmaheru, Rubensu Barikello, Jarno Trulli, Timo Gloku, Heiki Kovalainenu -, kuriem pieredze mērāma vairāk nekā 100 vai pat 300 Grand Prix posmos. Viņu vietā šogad nākuši pieci debitanti, kas F1 pieredzes līmeni strauji pavilks uz leju.
Četri 2013. gada debitanti ir bijušie GP2 sēriju audzēkņi ar lielāku vai mazāku sponsoru atbalstu, savukārt patīkams pārsteigums ir soms Valteri Botass, kurš Williams sastāvā ir galvenais kandidāts uz neoficiālo gada debitanta balvu. Fakts, ka Botasu bez nopietna sponsoru atbalsta izvēlējās, par spīti Bruno Sennas 12 miljoniem, liecina par ticību somu pilota talantam - reta parādība mūsdienu F1.
Apzināti izvairījos no favorītu pieminēšanas, jo patlaban ar prognozēšanu var iebraukt dziļā grāvī. Pagaidīsim līdz Eiropas posmiem, kad sezona būs iešūpojusies un komandas likušas galdā visas pašlaik vēl apslēptās kārtis.