Asociācijas direktors Ivo Ošenieks atklāj, ka šis nav pirmais gadījums, kad aizturēti nelegālie pārvadātāji un izņemti transporta līdzekļi. Līdzīgi gadījumi iepriekš bijuši posmā Rīga-Olaine. Viņš gan atklāj, ka transportlīdzekļu īpašnieki, pārsūdzot tiesībsargājošo institūciju lēmumus, savus braucamos dabūjuši atpakaļ. Lielākais klupšanas akmens šajā cīņā esot tieši pierādījumi, kas neapšaubāmi apliecinātu nelikumīgu komercdarbību.
Rīgas pašvaldības policija pēc Rīgas starptautiskās autoostas vadības lūguma šīsvasaras otrajā pusē pastiprinātu uzmanību pievērsusi arī pasažieru vervētājiem autoostā. Taču tā saukto dušmaņu dzenāšana nav izrādījusies īpaši efektīva, viņi, par pārdesmit metriem atkāpušies no autoostas durvīm, turpina savu darbu.
Autotransporta kontrole nodota policijas pārziņā, un, lai varētu sekmīgāk cīnīties ar nelegālajiem pārvadātājiem, policijas koledžā šobrīd tiek īstenota profesionālās pilnveides programma Nelegālo pasažieru pārvadātāju apkarošana, kur policistiem tiek skaidrots, ar ko atšķiras regulārie un legālie pārvadātāji no neregulārajiem un nelegālajiem, kā tos atpazīt un kā rīkoties, ja tāds apturēts.
Šodien valdības sēdes darba kārtībā atkal ir arī Saeimas iepriekš noraidītie grozījumi Autopārvadātāju likumā, kas paredz izstrādāt Ministru kabineta noteikumus neregulāro pasažieru pārvadājumu darbības reglamentēšanai. «Ja regulārie pasažieru un taksometru pārvadājumi Latvijā ir stingri reglamentēti, tad attiecībā uz neregulārajiem ir tikai definīcija likumā. Lai gan daļa pārvadātāju tikai maskējas zem neregulārajiem, patiesībā veicot regulārus pārvadājumus ar noteiktiem maršrutiem, maksu par braucienu un iekāpšanas laikiem galapunktos, ko var uzzināt dispečerdienestā. Izstrādājot Ministru kabineta noteikumus, vismaz tiktu sakārtota šī joma, kas veido negodīgu konkurenci regulārajiem legālajiem pārvadātājiem,» saka Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.