Abu par gaisa satiksmi atbildīgo institūciju - Civilās aviācijas aģentūras (CAA) un Latvijas gaisa satiksmes (_LGS_) - vadītājiem ir tikai skaidrs, ka šāda situācija nav normāla un atkārtoties nedrīkst. Trešdien sāktajā dienesta izmeklēšanā pagaidām vienīgi noskaidrots, ka formāli procedūras bija ievērotas un aviokompānija K.S. Avia, kas augstākas pilotāžas lidojumus nodrošināja, visas atļaujas bija saņēmusi. «Tieši tāpēc jau tagad notiek dienesta izmeklēšana, lai atbildētu, kurš ir vainīgs, un saprastu, ko darīt, lai tas vairs neatkārtotos,» teica _LGS_ valdes priekšsēdis Artūrs Kokars.
Diena rakstīja, ka konkursa Jaunais vilnis atklāšanas šova ietvaros demonstrēto augstākās pilotāžas lidojumu un pēc tam gaisā laisto balonu dēļ divām airBaltic lidmašīnām ar 243 pasažieriem vajadzēja doties uz kaimiņvalstu lidostām. Savukārt vēl desmit lidmašīnām, pēc LGS ziņām, bija traucēta nosēšanās lidostā Rīga un tās 15-30 minūtes bija spiestas riņķot gaisā. Iesaistītās atbildīgās amatpersonas to sauc par bezprecedenta gadījumu.
Pēc Satiksmes ministrijas skaidrotā, atļauju izsniegšana akrobātisko lidojumu veikšanai Latvijas gaisa telpā ir CAA kompetencē. K.S. Avia laikus vērsusies CAA pēc atļaujas lidojumu veikšanai. Saskaņojums lidojumu zonas izveidošanai un atļaujas saņemšanai aviokompānijai bija jālūdz vēl trim institūcijām: Latvijas Militārajai policijai, Jūrmalas pilsētas domei un LGS. Tie visi bijuši pozitīvi un normatīvajos aktos noteiktās prasības izpildītas, tādēļ CAA nav bijis iemesla atteikt atļauju lidojumu veikšanai Jūrmalā - tā izsniegta. Kāpēc tas tik būtiski traucējis lidmašīnu nosēšanos lidostā Rīga, kāpēc tas iepriekš nav paredzēts un kas par to atbildīgs, noskaidrošot dienesta izmeklēšanā. Tā varētu ilgt nedēļu vai divas.
Pēc airBaltic pārstāvja Jāņa Vanaga sacītā, par ierobežojumiem gaisa satiksmē lidsabiedrība zinājusi iepriekš, taču iepriekš nav informēta, ka būs liegta nosēšanās lidostā Rīga. Piloti par to, ka lidmašīnas nevar nosēsties, informēti tikai tad, kad jau pielidojuši pie lidostas. Iemeslu, kāpēc lidmašīnas nevar nolaisties un dodas uz Tallinas un Viļņas lidostu vai riņķo gaisā, pilotu rīcībā nav bijis. Piloti tikai saņemot ziņu no LGS dispečera, ka nosēšanās nav atļauta. Atbilstoši situācijai tajā brīdī arī pieņemts lēmums, vai nu riņķot gaisā, vai doties uz kādu no tuvākajiem lidlaukiem. Arī lidostā Dienai skaidroja: par to, ka nav iespējama lidmašīnu nolaišanās un pacelšanās, uzzinājām tikai tad, kad tas notika.
Pēc LGS vadītāja teiktā, dispečers rīkojies pareizi.