Jaunā Rebeka, tāpat kā iepriekšējā gadā atklātais Maria, ir klasisks upju un kanāla kuģītis, kuram peldošā daļa un elektromotors ir iegādāti kuģubūvētavā ASV, taču augšējā daļa, visi apdares materiāli ir gatavoti vienā no galdniecībām Latvijā - Zaļās pēdas, stāsta Kanāla motorlaivu kompānijas (KMK) pārstāvis Rolands Puhovs. Kuģīša navigācijas ierīces un aksesuāri ir pirkti Stokholmā. Abi jaunie kuģīši ir izgatavoti pēc 102 gadus vecā unikālā kuģīša Darling modeļa, atdzīvinot Latvijā koka kuģīšu būvniecību. R.Puhovs atklāj, ka nākamos kanāla kuģīšus plānots pilnībā būvēt Latvijā, bet jaunākās paaudzes elektromotorus, kurus darbina akumulatori un saules baterijas, iegādāties Zviedrijā.
Arī turpmāk no plkst.11 vismaz līdz 22 divi kuģīši kursēs ik pēc 30 minūtēm, veicot divus maršrutus - Andrejosta, Kronvalda parks, Bastejkalns, t/c Stockmann, spīķeri, un Daugavas upē viens kuģītis pietur pie viesnīcas Radisson un ģipša fabrikas, savukārt otrs - pie Lielā Kristapa. Viena apļa biļete pieaugušajiem maksā četrus latus, bet pensionāriem un bērniem - Ls divus. Savukārt, jūlija beigās tiks ieviestas dienas biļetes - pieaugušajiem Ls 10, pensionāriem un bērniem - Ls 5. Trešais kuģītis - vai nu tas būs Rebeka, vai Darling - apkalpos pasažierus svētku laikā, kā arī to varēs noīrēt privātām vajadzībām. Katrs no kuģīšiem spēj uzņemt 12 pasažierus.
R.Puhovs informē, ka KMK pašreiz gatavo kuģīšiem arī audiogidu un pilsētas karti. «Rīgas karti veidojam ar vietām, kuras apmeklējam paši, kurp vedam savus bērnus, draugus, mammas un vecmammas. Kafejnīcas, galerijas, dizaina veikali, mīļākie parka soliņi, apslēptas iekšpagalmu ēkas un pat rūdītiem rīdziniekiem nezināmas vietas. Rīgas karte ir personisks stāsts par mūsu pilsētu,» atzīmē R.Puhovs.