Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 30. septembris
Menarda, Elma, Elna

Rosina anulēt darījumu par airBaltic preču zīmes pārdošanu

Pretrunīgu viedokļu vētru izraisījis atklājies fakts par nacionālās aviokompānijas airBaltic preču zīmes pārdošanu uzņēmuma vadītāja Bertolta Flika firmai SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) par 9,1 miljonu latu. Kontrolpakete - 52,6% aviokompānijas - pieder Latvijas valstij, 47,2% - BAS, 0,2% Transaeiro Airlines.

Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) meklēšot iespējas darījumu anulēt, jo uzskata, ka tas būtiski samazina uzņēmuma aktīvu vērtību un neliecina par labu pārvaldību, kā arī rada riskus uzņēmuma rentabilitātei. Savukārt aviokompānijas padomes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš norāda, ka zīmols pārdots, jo aviokompānijai bijuši nepieciešami līdzekļi uzņēmējdarbības stabilizēšanai, bet valsts vilcinājās ar pamatkapitāla palielinājumu. Zīmola vērtību noteikuši sertificēti speciālisti, un darījums noticis juridiski korekti.

Laikraksts Dienas Bizness trešdien informēja par airBaltic Corporation 2009. gada uzņēmuma gada pārskatā norādīto darījumu - preču zīmes airBaltic, tostarp airBaltic.com, airBaltic Travel.com, airBaltic Hotels, Baltic Miles un Baltic Taxi, - pārdošanu BAS par 13 miljoniem eiro jeb 9,1 miljonu latu. Pašlaik aviokompānija pašas pārdoto zīmolu no BAS nomā par mainīgu licences ikmēneša maksu. Cik liela tā ir, kompānijas pārstāvji neizpauž. Arī uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags darījumu pamatoja ar nepieciešamību piesaistīt papildu finansējumu laikā, kad airBaltic bija nepietiekams kapitāls, kas radīja grūtības piesaistīt kredītiestāžu finansējumu. Lai arī apgrozāmie līdzekļi aviokompānijai bija nepieciešami darījuma noslēgšanas brīdī, norēķinu paredzēts veikt līdz šā gada beigām.

Diskusijas raisīja arī zīmola vērtība, ko bija noteicis starptautiskā auditora Ernst & Young Lietuvas birojs, kurā Dienai atteicās komentēt tā pieredzi preču zīmju vērtības noteikšanā. Savukārt pašmāju mārketinga speciālisti nacionālās aviokompānijas zīmolu sliecas vērtēt augstāk. «Lai arī zīmola vērtība lielā mērā atkarīga no tā izmantošanas «nākotnes plāniem», kā arī darījuma noteikumiem, pirmais priekšstats un reakcija, vismaz no malas raugoties un neiedziļinoties analīzē, šī cena šķiet daudz par mazu,» norādīja sabiedrisko attiecību aģentūras Tēls PR valdes priekšsēdētājs Ainārs Vladimirovs.

Pašreizējais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) darījumu komentēt atteicās, bet bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) tikai izcēla atbildīgo amatpersonu bezdarbību un neieinteresētību airBaltic un lidostas attīstībā kopumā. Savukārt A. Kampars zīmola pārdošanu sauc par nacionālajām interesēm pretēju rīcību: «Ja zem airBaltic izkārtnes lidos citi, ja šie reisi būs rentablāki, no nacionālās aviokompānijas ar laiku paliks pāri tikai tukša čaula.» B. Fliks izteicies, ka airBaltic labprāt iegādātos somu aviokompānijas Finncomm akcijas, lai stiprinātu pozīcijas Somijā. Ja šīs akcijas iegādātos nevis nacionālā aviokompānija, bet tikai BAS, kuram jau pieder airBaltic zīmols, iespējams, varētu īstenoties A. Kampara norādītais risks, ko veicinātu nacionālās aviokompānijas milzīgie parādi. 2009. gada beigās tie kopumā bija 74,522 miljoni latu.

Premjera Valda Dombrovska (JL) preses sekretāre Līga Krapāne apstiprināja, ka premjers atbalsta A. Kampara pozīciju un piesaistīs juristus, lai izvērtētu iespējas zīmola pārdošanas darījumu anulēt. «Kamēr norēķins nav veikts, ceru, ka izdosies pārliecināt B. Fliku atteikties no darījuma. Esmu uzaicināts uz airBaltic akcionāru sapulci pēc divām nedēļām, taču problēmas risināšanu uz tik ilgu laiku atlikt nevar,» sacīja A. Kampars.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Receptes visam rudenim

Vienkārši ēdieni ar svētku garšu – ne tikai svētkiem, bet arī darba dienām.

Stāvoklis starp dzīvību un nāvi

Miruša ķermeņa atdzīvināšana kā romānā par Frankenšteinu varētu būt reālāka, nekā šķiet. Zinātnieki nākuši klajā ar pieņēmumu, ka starp dzīvību un nāvi patiešām ir vēl viens starpposms, kas varētu ...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?