Tas, visticamāk, notiks jebkurā gadījumā, bet jautājums ir - uz cik ilgu laiku. A. Ronis, kurš gada sākumā paziņoja par aiziešanu no satiksmes ministra posteņa, jo bija konstatējis viedokļu atšķirības attiecībās ar politiķiem, amatu atstāj piektdien, 1. martā. Saeimas frakcijas tikai nākamajā nedēļā varētu sākt iepazīties ar nākamo pretendentu, par kuru koalīcija atkārtoti lemtu 4. martā. Ja vienošanos izdodas panākt, par uzticību ministra kandidātam vēl jānobalso Saeimai. Pozitīva balsojuma gadījumā A. Matīsa vietā par valsts sekretāru varētu virzīt ministra padomnieku Kasparu Ozoliņu. A. Matīss aģentūrai LETA apstiprinājis, ka ir uzrunāts šim amatam, bet vēl esot jāvērtē, vai piedāvājumu pieņemt. Viņš uzsvēris, ka neesot politiķis un nevienā partijā nav bijis, tāpēc esot jāskatās, «kāda ir politiskā reakcija, kāda ir nozares reakcija».
No politiķu teiktā vēl nav noprotams, vai vienošanos izdosies panākt, jo iepriekš vairākus kandidātus premjeram bija minējušas arī partijas, bet neviena no tām nav guvusi atbalstu. Bija neoficiāla informācija, ka pretendentu lokā ir arī Baiba Rubesa, kurai ir pieredze biznesa administrācijā un pret kuru V. Dombrovskim nav iebildumu, bet tagad viņas vārds kontekstā ar ministra amatu vairs netiek apspriests.
Par satiksmes jomu kopā ar Vienotību atbildību ir uzņēmusies neatkarīgo deputātu grupa, kuras pārstāvis Klāvs Olšteins nesteidza izteikt atbalstu A. Matīsam, uzsverot, ka viņš ir tikai viens no pretendentiem un ka nosauktajiem kritērijiem varētu atbilst vairāki cilvēki.
Partijas vienojušās, ka nākamajam satiksmes ministram jābūt bezpartijiskam, kāds ir arī A. Ronis, savas nozares profesionālim un vienlaikus ir jānodrošina pēctecība ministrijas darbā.