Personīgie novērojumi un arvien sarūkošie bēdīgās CSNg statistikas dati liecina, ka autovadītāju tolerance pret gājējiem pieaug, tomēr ir gājēju pārejas, kuras, kā saka, brēktin brēc pēc gājēju tiltiņa vai vismaz luksofora un regulēšanas pogas pie pārejas!
Ceļu policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka Rīgā divas no gājējiem bīstamākajām gājēju pārejām atrodas pa ceļam uz Zolitūdi, Jūrmalu, Mārupi vai Piņķiem - Kalnciema ielas dzelzceļa pārvada abās pusēs. Abas «zebras» izvietojas praktiski pie tilta slīpajām plaknēm, pa kurām notiek intensīva transportlīdzekļu t. s. paātrināšanās vai bremzēšana.
CSDD gatavojas prezentēt vietas, kurās drīzumā uzstādīs stacionāros radarus. Gluži loģiski, ka transportlīdzekļu ātruma mērīšanas iekārtām jābūt arī uz Kalnciema ielas satiksmes pārvada, lai mudinātu šoferus ievērot ātrumu 50km/h. Tomēr tas nebūt nav viss nepieciešamais aprīkojums, lai cilvēki uz šīm pārejām vairs nepakļūtu zem auto riteņiem. «Vai pie Kalnciema tilta neviens nav domājis ierīkot gājēju tiltiņus, vai arī padarīt šīs pārējas par regulējamām? Tad, tām tuvojoties, varētu nospiest pogu, ieslēgt luksoforu un apstādināt automobiļu plūsmu, kuri lielā ātrumā brauc pa divām joslām katrā virzienā,» AutoDienai raksta skolotāja Ilga. Jāpiebilst, ka pie Kalnciema tilta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits laikā no 2010.-2013. gadam ir visai ievērojams - uz satiksmes pārvada un tā pieejās reģistrēti 24 CSNg ar septiņiem cietušajiem un vienu bojā gājušo.
Apskatot gājēju pārejas pie Kalnciema tilta, AutoDiena secināja - lai gan pie satiksmes pārvada abos virzienos izvietotas gājēju pārejas, transportlīdzekļi satiksmes pārvada lejupceļā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Turklāt darbdienu rītos intensīva auto straume pa Kalnciema ielu plūst iekšā galvaspilsētā no Jūrmalas, bet vakaros - uz šo visiem zināmo kūrortu.
Nevar gan apgalvot, ka Rīgas domes Satiksmes departaments par šīm bīstamajām vietām aizmirsis. Piemēram, pirms Dreiliņu ielas gājēju pārejas uz milzīga dzeltena četrstūra novietota ceļa zīme Gājēju pāreja. Tomēr - varbūt vērts gājēju pārejas pie Kalnciema tilta aprīkot ar regulēšanas pogu un luksoforu?