Partiju finanšu uzraugs KNAB, kam šogad pirmo reizi dotas tiesības apturēt kampaņu tēriņu pārsnieguma gadījumā, atzīst, ka saskaņā ar tam pieejamo informāciju par noslēgtajiem līgumiem reklāmai presē un TV partija iztērējusi vairāk nekā 90% no pieļaujamās summas. Tas neiekļauj ziņas par interneta vai vides reklāmām, kas LPP/_LC_ gadījumā lūkojas pretī no teju katra stenda Rīgā.
LPP/LC atzīst, ka iztērējusi 92% no vairāk nekā 400 000 latu, kas ir tās atļautie kampaņas griesti, taču aprēķinos iekļautas arī KNAB trūkstošās ziņas. «Nav tie vides reklāmas izdevumi tik grandiozi,» teica LPP/LC valdes loceklis (arī Pasažieru vilciena valdes loceklis) Ervins Straupe. Avoti industrijā Dienai minējuši, ka LPP/LC vides reklāmu pārklājums varētu izmaksāt gandrīz Ls 30 000 nedēļā, ko E.Straupe noliedza, bet summu nenosauca. Partija visus tēriņus publiskošot pēc vēlēšanām, kā prasa likums.
LPP/LC kampaņa atklājusi robu jaunajā kampaņu finansēšanas likumā. KNAB nav pārliecināts, ka limitēto tēriņu summā varēs iekļaut šonedēļ gaidāmo A.Šlesera popularizēšanas masu pasākumu, jo likums klāj tikai sponsorēšanas un labdarības pasākumus. «Tas varētu būt uz robežas,» teica KNAB priekšnieka vietnieks Alvis Vilks, kurš precīzu atbildi varēšot sniegt tikai pēc tā norises.
Birojs esot pieprasījis informāciju par izvietotajām vides reklāmām un interneta kampaņu, lai aprēķinātu, vai partijai nav jāizsaka brīdinājums. KNAB nepietrūkšot drosmes apturēt kampaņu arī pēdējā nedēļā, tomēr A.Vilks atgādināja par jautājumu, ko plaši apsprieda jau likuma izmaiņu tapšanas laikā - vai tas ir pietiekami efektīvi, kad pār vēlētāju ilgi gāzusies reklāmu straume, kuras spēks atkarīgs tikai no partijas finanšu iespējām.
Bez daudzajiem reklāmas stendiem A.Šleseru un partiju reklamē arī citos veidos - ar uzlīmēm mikrorajonu liftos, speciāliem autofurgoniem, milzu plakātu pie stacijas, īpašu avīzi, kas nedēļas nogalē ķīpās bija atrodama daudzdzīvokļu namu kāpņu telpās.
Pirms šīm vēlēšanām likumu izmainīja ar mērķi ierobežot tā saucamo trešo personu kampaņas. Taču tas vienlaikus divkāršoja naudas apjomu, ko var iztērēt kampaņā, bet arī izslēdza no priekšvēlēšanu izdevumiem virkni pozīciju, piemēram, partiju avīzes, drukas darbus, reklāmas kampaņu sagatavošanu u.c.
LPP/LC uzskata, ka tēriņi par A.Šlesera pasākumu Arēnā Rīga paliek ārpus limita. To, pēc industrijas pārzinātāju teiktā, nevar sarīkot bez mazākais 10 000 latu (+PVN). «Šis nav rokkoncerts vai teātra izrāde. Tas ir nopietns priekšvēlēšanu pasākums, ko var pielīdzināt partijas kongresam, kurā dalībnieki ir nevis partijas biedri, bet visi rīdzinieki,» pamatoja LPP/LC runasvīrs Edgars Vaikulis. E.Straupe papildināja, ka atsevišķas pozīcijas, piemēram, lielo kandidāta portretu pie norises vietas, tā iekļaus limitētajos izdevumos, bet citus - ne. Viņš informēja, ka Arēnas īre izmaksās Ls 7500 (+PVN), apsardze - Ls 600 (+PVN), bet trešais lielais postenis ir skatuves ierīkošana un tai nepieciešamā tehnika.
A.Vilks pieļāva, ka arī pēc šīm vēlēšanām ar kādu no partijām nāksies tiesāties par to, ka pārsniegti pieļaujamie griesti. Prāvas par LPP/LC un TP miljonu vērto pārtēriņu 9.Saeimas vēlēšanās vēl nav beigušās.