Taču, izpētot viņa četru gadu darba mantojumu satiksmes nozarē, parādās ainava, kurā liela plānu daļa palikusi tikai solījumos. Turklāt Šlesera laikā Satiksmes ministrijas (SM) uzņēmumiem no valsts ievajadzējās 20,32 miljonu latu subsīdiju. To nosauca par samaksu par pakalpojumiem, kas sniegti zem pašizmaksas vai vajadzīgi valstij. Pirms tam veiksmīgi strādājošajiem uzņēmumiem papildu piešprici no valsts nevajadzēja. Šlesera izveidotais astoņkājis, «sabīdot» SM uzņēmumu vadībā savējos, bieži bez kompetences un pat augstākās izglītības, bija nepieredzēta apjoma un nekaunības. Līdzīgi rīkojas arī citi, bet ar tādu vērienu - neviens.
Valsts kontroles (VK) revīzijas SM uzņēmumos, kuras Šlesers vienmēr apstrīdēja, atklāja monopolus valsts konkursos, nesaimnieciskas reorganizācijas, apšaubāmu atlaižu politiku un neizdevīgi tirgotus nekustamos īpašumus. Šis ir stāsts par to, ko Šlesera reklāmās nestāsta.