Automašīnas vērtēšana pēc skaņas izolācijas citkārt izskatītos pēc piekasīšanās, taču ne Mazda gadījumā.
Pēc trim privātām mazdām un neskaitāmiem demomodeļiem esmu lieliski pazīstams ar sportisko japāņu skanīgo virsbūvi. Atceros kāda paziņas teikto par pašu pirmo Mazda3, kuras lepnais īpašnieks viņš bija: «Uzbraucot uz zemē nokritušas monētas, es varu pateikt, ar kuru pusi uz augšu tā guļ - ar ciparu vai ar ģerboni.» Jaunākajā modelī šāds «supersensorisms», par laimi, vairs neiet cauri. Mazda3 pasažieri daudz mazāk dzird ceļa, riepu un pretvēja troksni, bet no benzīna dzinēja salonā retumis ielaužas sauss, metāliskam kāsam līdzīgs svilpiens. Un tas apbrīnojamā kārtā ir arī viss. Izbrauciens pa grantētu ceļu gan atdzīvina akustisko fonu aizmugurējās arkās, kuras līdz galam izolēt Mazda nav iemācījusies pat blīvi noslēgtajā krosoverā CX-5.
Skaistums sašaurina
Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes Mazda3 ir viens no skaistākajiem kompaktklases automobiļiem. Tā dēvētā Kodo dizaina stils dara savu - vijīga forma, muskuļota sānu līnija un gandrīz tēlnieka rokas liktas proporcijas. Sevišķi labi izskatās Mazda3 sedans, kuru bildē var droši likt blakus iznesīgajam Audi A3 sedanam. Hečbeks virzienā uz bagāžnieku kļūst pašaurs. Jumta līnija virs aizmugurējiem sēdekļiem krīt kā vakara saule jūrā, un bagāžnieks ar saviem 308 litriem un augsto slieksni ir viens no mazākajiem kompaktklasē. Novērtējot izcili slīpo aizmugurējo stiklu, kas padara Mazda3 nedaudz līdzīgu stilīgam tā sauktā «shooting brake» tipa auto, šaurība čemodānu sekcijā nemaz nepārsteidz, jo, kā zināms, - skaistums prasa upurus.
Toties no bampera lien ārā divi izpūtēja gali, solot iespaidīgu dinamisko potenciālu. Labākajās komplektācijās Mazda3 lepojas ne tikai ar LED dienasgaitas lukturiem, bet arī grozāmiem ksenona starmešiem.
Tahometrs goda vietā
Mazda3 interjers spētu pārsteigt pat rūdītu auto pazinēju. Tas drīzāk izskatās pēc sporta mašīnas kokpita nekā parasta kompaktklases automobiļa salona. Pilnīgi negaidīts risinājums no japāņu ražotāja ir planšetes tipa multimediju sistēmas ekrāns a la Mercedes A klases tieši paneļa centrā. Tas ir skārienjutīgs, sniedz informāciju dažviet arī mazliet jocīgā latviešu valodā un klausa arī parocīgai grozāmsvirai, kas atrodas starp sēdekļiem.
Planšetei ir teicama grafika, taču, izvēloties rimbuli ar nosaukumu Navigācija, elegantais izstrādājums vaļsirdīgi atzīstas, ka šajā automašīnā tāda nav uzstādīta, un piedāvā izlīdzēties ar kompasu. Jācer, ka stacionāri piestiprinātais monitors nepievilinās zagļus, jo iztālēm tas patiešām atgādina pazīstamo Apple produktu.
Pārējais salons arī stipri atšķiras no citiem Mazda modeļiem, turklāt par labu Mazda3. Sporta stūre ir standartā visiem modeļiem, turpretim Volvo V40 līdzīgais instrumentu panelis laikam gan tomēr ne. Kā var noprast, bāzes modeļos vienīgajā apaļajā «akā» atrodas normāls spidometrs, savukārt «spicākajos» apakšmodeļos tur iekārtojies tahometrs gluži kā Porsche, ātruma rādīšanu atstājot mazam ciparu lodziņam stūrī. Šāds risinājums ir aizraujošs tieši piecas minūtes. Pārējā laikā autovadītājam nākas šķendēties par grūti saskatāmo spidometru, kas ikdienā ir krietni svarīgāks. Dārgajās versijās situāciju risina primitīvs projekcijas displejs pie vējstikla. Taču tas ir no plastmasas gluži kā Peugeot, turklāt pēc izslēgšanas neielokās atpakaļ panelī.
Divu litru vidusceļš
Lai gan centienos un aizrautībā radīt atšķirīgu un interesantu automobili, Mazda vietām aizgājusi par tālu, atrasties tās salonā un braukt ar šo automašīnu ir patīkami. Par tīkamo sajūtu jāpateicas saturīgajai šasijai un atsaucīgai, precīzai un mēreni smagai stūrei. 120 zirgspēku benzīna dzinēja dinamika atbilst mūsdienu prasībām, bet Skyactiv tehnoloģija ļauj noturēt degvielas patēriņu septiņu litru uz 100 km robežās. Braucot pa šoseju, teorētiski degvielas patēriņam vajadzētu būt mazākam, taču pat sešu pakāpju pārnesumkārba nepalīdz mazināt Mazda3 apetīti. Tā kā 2,2 litru dīzelis Mazda3 ir par lielu un par dārgu, vienīgā alternatīva ir jaunais 1,5 litru benzīna motors ar 100 ZS, taču pēc tā neesot pieprasījuma. Par mazizmēra turbodzinējiem Mazda laikam negrib dzirdēt, tā vietā eksperimentējot ar sevišķi augstām kompresijas pakāpēm u. tml. Tomēr divu litru benzīna motors ar «automātu» (tagad tam ir ne vien seši ātrumi, bet arī pārslēdzēji uz stūres) varētu būt visai «garšīgs» Mazda3 izpildījums, tiesa gan, par mazliet sālītu cenu - 20 tūkstošiem eiro.