Uz darbu ar vienu, pa mežu - ar citu
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Kas jāzina par velodetaļām? Rāmis Riepas Amorti
Dzelzs ir lētākais materiāls, bet vairs tikpat kā netiek
izmantots. Dominē alumīnijs, kura viegluma pakāpi
norāda cipari 5000, 6000, 7000. Dārgajiem velosipēdiem rāmis būs no
titāna vai oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Jo ritenis dārgāks,
jo sportiskāka uzsēde, taču to, vai rāmis ir labs vai slikts,
skatoties pateikt nevar, ir jābrauc. Rāmim jābūt braucēja
augumam atbilstošā izmērā, un, jo braucējs mazāks, jo
rāmja cauruļu leņķis būs šaurāks. Nopietnie ražotāji (Cube,
Felt, Kelly's u.c.) cenšas iztikt bez liekām caurulēm, jo tas
dod papildu svaru, kā arī bez mistiskas ģeometrijas, kad, piemēram,
nav centrālā stieņa, uz kā balstās sēdeklis.
MTB riepas ir
platas un ar izteiktu protektoru, lai ir laba saķere ar segumu. Uz
asfalta to nevajag, tāpēc pilsētas ritenim riepas būs gludākas un
šaurākas, lai labāk ripo. Jo «gudrāks» un dārgāks
velosipēds, jo mazāk tam būs spieķu.
Ratu
dakšas var būt cietās (kā nereti mēdz būt pilsētas divriteņiem) vai
amortizatoru dakšas, kas savukārt dalās parastajās, ar
atsperi un eļļas, ar piepumpējamām gaisa kamerām, regulējamajās.
Daudziem velosipēdiem ir lock-out sistēma, kas vajadzības
gadījumā ļauj amortizāciju neizmantot; dārgajiem sporta riteņiem ir
iespēja regulēt arī dakšas gājienu, tā ātrumu.
Ir V veida
bremzes, kāju bremzes, kad divriteni apstādina ar pedāli, un disku
bremzes, kas, tāpat kā V bremzes, iedalās mehāniskajās un
hidrauliskajās. Mehāniskās darbojas ar trosīti un ir cietākas,
hidrauliskās - elastīgākas un efektīvākas. Ja brauc
sportiskā līmenī, vajadzētu izvēlēties disku bremzes, kas
kalpo ilgāk, strādā precīzāk un nebojā riepu aplokus.
Kritēriji, pēc kā izvēlēties, ir ātrumu skaits un ražotājs
(divi lielākie ir Shimano un Sram), kā arī, tāpat
kā citām velodetaļām, klase. Pilsētas velosipēdiem ātrumu
būs mazāk nekā kalnu divriteņiem. MTB arī viss
ātrumpārslēgu detaļu mehānisms ir atsegts, lai būtu vieglāk
iztīrāms, savukārt pilsētas velosipēdiem mēdz būt paslēpts rumbā,
kas salūšanas gadījumā ir pārāk sarežģīta, lai remontētu, - lētāk
būs rumbu nomainīt.
Pilsētas tipa velosipēdam sēdeklis būs
platāks un mīkstāks, MTB - šaurāks, cietāks. Sēdeklis jāizvēlas sev
komfortabls. Ļoti platam sēdeklim gan jāskatās, lai uz tā būtu ko
likt, citādi tas būs neērts. Par optimālu uzskata 12-15 cm
platu sēdekli. Nepieciešamības gadījumā to var nomainīt,
tam var uzlikt gela uzliku vai valkāt speciālas velobikses ar t.s.
pamperu.
Cik maksā divritenis?
Bērnu divritenis (12-16 collu, 2-6 gadus veciem
bērniem):
Ls 70-80, dārgākie - Ls 100-200
Pusaudžu
divritenis (20-24 collu): vienkāršāki, ar mazāk ātrumiem -
ap Ls 100, dārgākie - Ls 200-300
Pilsētas
divritenis: sākot no Ls 100 līdz Ls 1000 un vairāk;
lētākie - ar vienu ātrumu
Kalnu divritenis: no
Ls 100 līdz Ls 6000 un vairāk; lētākie - ar maz ātrumiem, bez
amortizatoriem, vieglāk salaužami
Bērnu
sēdeklītis: Ls 30-100
Velosipēdu cenas atkarīgas no
izmantoto velokomponentu klases. Vidējais līmenis būs
Acera vai Alivio klases divritenis par Ls
200-300.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri