vieta kopvērtējumā) iepazīstināja ar šo sporta veidu Latvijas līdzjutējus. Pirmoreiz Nāciju kauss motokrosā notika tepat Latvijā, Ķeguma trasē Zelta zirgs, un mūsu trio Matīss Karro, Pauls Jonass un Roberts Justs godam beidza individuāli sekmīgās sezonas. Savukārt blakusvāģu klasē pie kārtējā pasaules vicečempiona titula tika Kaspars Stupelis. 2015. gads solās būt tikpat aizraujošs.
Jēkabpilietis Nitišs telefonsarunā Dienai apliecināja, ka nākamajā sezonā turpinās startēt pasaules čempionātā rallijkrosā Olsbergs komandā. «Par precīzākiem mērķiem vēl neesam runājuši. Kad tuvosies sezona, tad arī, domāju, uzzināsim tos,» Nitišs piebilda. Galvenais akcents, protams, tiks likts uz rallijkrosu, taču patlaban Reinis gatavojas startam Eiropas rallija čempionāta pirmajā posmā, kas, tāpat kā iepriekšējos divus gadus, notiks Latvijā. Nitišs jūtas lieliski, braucot taisnēs, taču braukšana sānslīdē, kam rallijkrosā ir svarīga nozīme, reizēm sagādā grūtības. Kā pats saka, trūkst pieredzes, tāpēc viņš jau pagājušajā gadā sāka slīpēt šīs prasmes ar piedalīšanos dažādās rallija sacensībās. Neatkarīgi no tā, kā Reinim sekmēsies ERČ posmā Latvijā, piedalīties arī pārējos posmos netiek plānots. To neļauj finansiālā rocība, un tas nemaz neesot vajadzīgs. Reinis teic, ka raušanās divās frontēs būtu par daudz.
Otrs Latvijas rallijkrosa dalībnieks Jānis Baumanis, kurš līdz šim brauca Super 1600 klasē, šogad grasās pāriet uz RX Lites klasi, kurā «apviļājās» jau pērn, piedaloties spēkrata testos Zviedrijā un aizvadot posmu šajā klasē Turcijā. Jānis teic, ka tas ir nākamais solis pretim pāriešanai uz prestižāko SuperCar klasi, jo RX Lites klasē jau ir darīšana ar pilnpiedziņas auto, nevis priekšpiedziņas, kāda Jānim bija Super 1600 klasē. Pagājušā gada augustā Baumanis atklāja, ka plāno vismaz gadu vai divus vēl startēt RX Lites klasē, jo pieredzes trūkuma dēļ rallijkrosā vēl būtu pāragri pārcelties uz prestižāko klasi.
Motokrosists Matīss Karro pagājušajā sezonā pirmoreiz iztika bez traumām, kuru dēļ nāktos izlaist sacensības. Bijuši sīki mežģījumi, skrambas, bet Karro par tiem savainojumiem smejoties saka: «līdz kāzām sadzīs». Labās veselības dēļ viņam šoreiz ir teju perfektas iespējas pilnvērtīgi sagatavoties sezonai. Iepriekš dažādi savainojumi pirmssezonas posmu lika saīsināt. Pērn izcīnītā 13. vieta PČ kopvērtējumā ir Karro līdz šim labākais sniegums karjerā, turklāt viņš kļuva arī par Anglijas čempionu. Starpsezonā Matīss nomainīja komandas: STR KTM komandas vadībai paspiesta roka, bet paraksts likts uz līguma ar MVR-D Honda, kurā savulaik Matīss tieši sāka savu karjeru PČ. Tobrīd vēl tikai MX2 klasē. Komandu maiņai ir gan savi plusi, gan mīnusi. Pie pēdējiem attiecināms fakts, ka jaunās komandas izvirzītie galvenie uzdevumi bija triumfs Anglijas un nacionālajā čempionātā. Ja Matīss vēlas startēt arī pasaules čempionātā - lūdzu, bet par saviem līdzekļiem. Ir nepieciešami vairāk nekā simts tūkstoši eiro, un Matīss pagaidām tikai aktīvi meklē atbalstītājus. Viņš gan cer, ka vismaz dažos PČ posmos izdosies piedalīties. Tiesa, ir arī pozitīvais aspekts - visticamāk, Latvijas līdzjutēji 2015. gadā Matīsu redzēs klātienē biežāk nekā pērn.
Bet Latvijas līdzjutēji noteikti nepaliks bez atbalstāmajiem arī pasaules čempionātā. Motokrosa uzlecošā zvaigzne Pauls Jonass pagājušajā gadā parakstīja līgumu ar KTM rūpnīcas komandu un ar labāko pieejamo tehniku solās būt konkurētspējīgs MX2 klasē, kur Pauls būs viens no jaunākajiem. Tas gan viņam netraucēja pērn debijas sezonā ar mazāk jaudīgu motociklu iegūt pat 5. vietu vienā no braucieniem.
Savukārt blakusvāģu klasē viss pa vecam - Kaspars Stupelis un Elvijs Mucenieks kantēs ārzemniekus: attiecīgi nīderlandieti Etjēnu Baksu un beļģi Janu Hendriksu. Un abām ekipāžām vajadzētu reāli cīnīties par goda pjedestālu.