Preses konferencē, kurā paziņojāt par kluba pamešanu, teicāt, ka esat noguris no spīdveja, bet nekur tālu no tā neesat aizgājis...
Jutu, ka Daugavpilī ir sasniegti ambīciju griesti un ka tālāk to tur vairs nevar attīstīt. Es neliekuļoju - patiešām esmu noguris, un tas traucēja manam biznesam. Paldies Dievam, tur atradās cilvēki, kas pārņēma no manis stafetes kociņu. Taču pilnībā atpūsties neļāva. Jaunajā amatā esmu radoši neatkarīgs. Turklāt nav visu laiku jādomā par naudu, nav katru gadu jāmeklē brīnumainā kārtā līdzekļi klubam nepieciešamajam budžetam. Tagad mani galvenie uzdevumi ir starptautiskās attiecības spīdvejā un sporta veida atgriešana Rīgā.
Kāpēc pametāt klubu tieši tagad, kad Daugavpilij uzticēts rīkot Grand Prix un komandu čempionātu? Turklāt amatu pametāt pēc kārtējās tikšanās ar pilsētas domes pārstāvjiem...
Es necenšos to kaut kādā veidā politizēt. Šādu lēmumu pieņēmu jau pirms pusotra gada - jau tad tas bija zināms sporta sabiedrībai un mēram. Vienkārši vajadzēja visu sakārtot, pirms aizeju.
Tā jūsu lauri pienāksies citiem!
Man nav žēl spīdveja lauru. (Smejas.) Tie ir ļoti nepateicīgi. Lai tik citi nāk un strādā! Bet pēc vienošanās esmu līdzatbildīgs par Grand Prix rīkošanu.
Cik nozīmīgs ir šis pasākums spīdvejā? Kaut kas līdzīgs kā F-1 posms?
Jā, var minēt šādu analoģiju. Tās ir pasaulē prestižāko sacensību pasaules čempionāta posms. Tajā piedalās pasaules 16 labākie spīdvejisti 12 posmos, no kuriem viens notiks Latvijā.
Mūsu pārstāvji arī tur būs?
Jā, vienā posmā te uz vietas būs arī viens Latvijas spīdvejists. Kurš tas būs, vēl nevaru pateikt. Kurš tobrīd būs labākajā formā, tas arī piedalīsies kā mājinieks. Sešpadsmit pasaules labāko spīdvejistu pulkā pagaidām diemžēl vēl nav sportistu no mūsu valsts. Tiesa, krievu braucējs Grigorijs Laguta, kurš ir mūsu kluba audzēknis, reizēm jau tiek šajā pulkā.
Kādas vēl ir sacensības spīdveja pasaulē?
Individuālie un komandu pasaules čempionāti, Eiropas čempionu kauss. Tajos Latvija vienmēr ir pārstāvēta. Šogad ir cerības, ka Latvija pasaules čempionātā iekļūs labāko astoņu pulkā. Pērn pietrūka viena punkta.
Cik maksā Grand Prix posma rīkošana?
Vairāk nekā 200 tūkstošu latu. 50 tūkstošus piešķīra Daugavpils pašvaldība. Pārējo daļu lūkosim atrast pie sponsoriem. Bet pašas tiesības rīkot Grand Prix maksā virs 200 tūkstošiem latu. Mēs pērkam tiesības rīkot Grand Prix posmu, un - ticiet man - pēc šāda goda ir gara rinda.
Ar ko nopelnījāt šo godu?
Daugavpilī ir lieliskas spīdveja tradīcijas. Tā kā šogad sporta veidam Latvijā ir 50 gadu jubileja, nolēmām riskēt un atkal pieteikties posma rīkošanai, kas nenotika pēdējos gados ekonomiskās krīzes dēļ. Saņēmām valdības atbalstu. Palīdzēja Latvijas dzelzceļš.
Deviņdesmito gadu sākumā, kad sākāt vadīt klubu, situācija gan bija bēdīgāka?!
Jā, tā ir tiesa - mums nebija faktiski nekā. Taču vispirms izdevās klubu saglabāt, bet pēc tam pakāpeniski arī celt tā līmeni. Tagad mūsu kluba budžets ik gadu ir aptuveni pusmiljons latu. Pusi no tā piešķir divi lielākie mūsu atbalstītāji - Daugavpils dome un Latvijas dzelzceļš. Pārējo daļu veido kluba ienākumi.
Ņemot vērā iedzīvotāju skaitu Daugavpilī, ir fenomenāli, ka nozīmīgākās spīdveja sacensības spēj sapulcēt līdz pat 10 tūkstošiem līdzjutēju klātienē. Cik lielu daļu kluba budžeta var segt ar ienākumiem no biļešu tirdzniecības?
Mūsu līdzjutēji ir galvenie akcionāri. Ne tāpēc, ka klubam dotu daudz naudas, bet gan tāpēc, ka mēs nevienam nebūtu interesanti, ja nebūtu tik lielas līdzjutēju intereses. Sezonā no biļešu tirdzniecības iegūstam ap 80 tūkstošiem latu. Tas tāpēc, ka mums ir ļoti demokrātiskas cenas, kuras desmit gadus neesam mainījuši. Tās ir zemākās visā Polijas čempionātā… Taču līdzjutēju lielākais atbalsts klubam ir tas, ka viņi ir, nevis - cik naudas viņi atstāj stadionā.
Kurā sfērā klubam ir lielākie tēriņi?
Polijas ekstralīga ir labākā pasaulē. Tā ir kā hokejā NHL. Lokomotīve startē Polijas 1. līgā, kas ir otra spēcīgākā pasaulē. Līdz ar to - arī sportistu atalgojums ir līmenim atbilstošs. Visiem tā līmeņa sportistiem ir vienāds tirgus - vai tas būtu poļu vai mūsu spīdvejists. Viņu balvas naudai un tehnikai tiek iztērēta lielākā daļa kluba budžeta (spīdvejā sportistiem maksā par gūtajiem punktiem, nevis konstantu summu - aut.).