Kopš pārvada sienām uzlikts siets, neviens putns te nav gājis bojā, Dienai atzina Latvijas Ornitoloģijas biedrības eksperts Rolands Lebuss. Pēc četrām pārbaudēm par to pārliecinājies arī ornitologs amatieris Vladimirs Smislovs, kas vērsa sabiedrības uzmanību uz šo problēmu, atrodot beigtos putnus.
Celtniecības režģa uzstādīšana 1315 metru garumā uz jaunizbūvētā Austrumu maģistrāles posma - Vairoga pārvada - veikta, jo ornitologi šajā vietā konstatēja putnu bojāeju - atrada 46 beigtus 18 sugu putnus. Rīgas dome (RD), konsultējoties ar putnu pētniekiem, šāda celtniecības režģa uzstādīšanu atzina kā labāko un izdevīgāko risinājumu. Būvniecības režģa iegāde un uzstādīšana uz trokšņus slāpējošajām sienām izmaksāja 9953 latus, pastāstīja RD Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere. RD šī pasākuma īstenošanai piešķīra Ls 14 500. Sākumā šis celtniecības režģis tika minēts kā pagaidu risinājums. RD Mājokļu un vides departamentā pašlaik izvērtē arī iespēju prettrokšņu sienas aplīmēt ar Lielvārdes jostas motīva līnijām. Ar šādu līmplēvi ir aplīmēta neliela daļa no pārvada, lai spriestu par to, cik efektīvi tas varētu pasargāt putnus no bojāejas. Pašvaldība šim nolūkam atvēlēja 2981 latu no Rīgas Vides aizsardzības fonda. Pavasarī vēl tiks diskutēts par šiem jautājumiem, lai izlemtu, vai celtniecības režģis varētu būt pagaidu vai pastāvīgs šīs problēmas risinājuma variants, paskaidroja I. Dišlere.
Viņa arī piebilda, ka, lai novērstu šādu situāciju atkārtošanos, Satiksmes departaments aicinās par tehnisko projektu izstrādi atbildīgos speciālistus turpmāk «paredzēt uz maģistrālēm tādas prettrokšņu sienas, kuras aizsargātu putnus no ietriekšanās stiklotajās virsmās», piemēram, ar jau iestrādātām līnijām.
Ornitologus gan māc zināmas šaubas par jauno risinājumu efektivitāti. R. Lebusu uztrauc, vai pietiekami efektīvas būs jaunās prettrokšņu sienas ar jau iestrādātajām līnijām, kuras domātas, lai padarītu tās putniem redzamas un novērstu to bojāeju. Tās izmantos maģistrālēs, pārvados, kuri vēl tikai tiek būvēti, tajā skaitā Dienvidu tilta vai K. Ulmaņa gatves pārvadu posmos. Ja rūpīgi ieskatās, šīs līnijas redz, novērojis R. Lebuss, taču viņš šaubās, vai tās ir pietiekami pamanāmas arī putnam, kurš lido ar ātrumu 50 kilometri stundā. Ja tās pamana pēdējā brīdī, tad «izvairīšanās iespēja ir stipri apšaubāma», norādīja R. Lebuss. Viņš iesaka pārbaudīt to efektivitāti pirms izmantošanas lielākā apjomā. I. Dišlere savukārt solīja, ka pašvaldība turpinās strādāt pie tā, lai nākotnē tiktu nodrošinātas putniem mazāk bīstamas prettrokšņu sienas.