TV3 raidījums Nekā personīga svētdien ziņoja par lidostas jaunās vadības secināto, ka Ryanair darbība lidostai ir neizdevīga. Ne tikai zemo nomas maksu dēļ, bet arī tāpēc, ka lētās kompānijas klienti neizmanto lidostas restorānus un veikalus. Turklāt «vecās» kompānijas neaug tik strauji kā zemo cenu sniedzējas, kuru dēļ Rīgā būtu jābūvē jauns terminālis. Lidosta Rīga drīz valdībā prezentēs savu attīstības plānu, kurā vairs nav vietas zemo cenu lidotājiem. Tos Satiksmes ministrija (SM) iecerējusi pārcelt uz lidlauku Tukumā. SM Dienai norāda, ka šajā ziņā pagaidām konkrētu plānu neesot. Tomēr plašāku skaidrojumu par iecerētajām izmaiņām lidostas politikā, kādēļ zemo cenu aviokompānijām vairs nebūs izdevīgi strādāt lidostā Rīga, ministrija pirmdien nesniedza. No lidostas sniegtajām atbildēm noprotams, ka varētu tikt mainītas maksas par lidostas sniegtajiem pakalpojumiem.
Iebildes pret lidostā noteiktajām maksām ir airBaltic, kuras pārstāvji Dienai apgalvoja, ka kompānija nav iniciējusi maksu pārskatīšanu lidostā. Toties airBaltic rosināja šīs maksas pārbaudīt Konkurences padomei (KP), kas uzsākusi lietu. KP vadītāja Ieva Jaunzeme sacīja, ka airBaltic ieskatā tai prasītā maksa par lidostas pakalpojumiem ir ievērojami augstāka nekā Ryanair, bet lidosta atšķirīgās maksas skaidro ar atšķirīgajiem pakalpojumiem. «Lidostas prasītās maksas ir ļoti daudzveidīgas un dažādas par dažādiem pakalpojumiem un nezinu, kā lidosta pati spēj to visu menedžēt,» lietas sarežģītību skaidroja KP vadītāja.
Lidostas preses sekretāre Sarmīte Bunka-Brilijonka norādīja, ka esot izveidota darba grupa ar SM, lidostas Rīga un Civilās aviācijas aģentūras pārstāvjiem, kuri analizē noteiktās maksas lidostu sniegtajiem pakalpojumiem. Lielāka skaidrība par varbūtējām izmaiņām lidostas maksās varētu būt gada beigās. Līgums ar Ryanair ir noslēgts līdz 2015. gadam, un pagaidām to neesot plānots pārskatīt. SM gan meklējot kompromisu, kā izdarīt tā, lai īru aviokompāniju dabūtu prom no termināļa, nelaužot līgumu. Kā noprotams, lidostas pārraugiem vairāk labpatiktu, lai Ryanair pārietu uz Tukuma lidostu. Tomēr vēl tiek pieļauts, ka lētajām lidsabiedrībām jaunajā attīstības plānā atvēlēs vietu lidostas nomalē ar angāru pasažieru uzņemšanai. Pats Ryanair savās atbildēs par SM piedāvāto ir izvairīgs.
Aviācijas jomas eksperts Tālis Linkaits un tūrisma biznesa eksperts Aivars Mackevičs Dienai pauda viedokli, ka atbildīgajiem ir jāspēj rast kompromisu, lai zemo cenu lidsabiedrībām būtu iespēja sniegt pakalpojumus lidostā Rīga. Nosacījumiem jābūt citiem, kas atbilstu konkurences normām, sacīja T. Linkaits, atbalstot ideju lidostas teritorijā izveidot atsevišķu angāru zemo cenu lidsabiedrību pasažieru uzņemšanai. Amatpersonu arguments, ka zemo cenu aviokompānijas lido vien no mazākas nozīmes lidostām, īsti neatbilstot patiesībai. Prakses ir dažādas, piemēram, kaimiņos Ryanair nupat uzsāka lidojumus no Igaunijas galvaspilsētas Tallinas, bet Lietuvā lido no Kauņas.
T. Linkaits sacīja, ka negribētu, lai Ryanair lidostas Rīga plānu maiņas dēļ vispār aizietu no Latvijas, ko ir grūti skaidri paredzēt, ņemot vērā kompānijas neprognozējamību. A. Mackevičs gan apšaubīja, vai Ryanair piekristu lidot no Tukuma. «Tad Ryanair vai nu būtu jāpazemina cenas vēl vairāk, vai aviokompānija vispār aizietu no Latvijas,» saka A. Mackevičs, norādot: «Ja īru aviokompānija aizietu, airBaltic vairs nebūtu nopietna konkurenta.» T. Linkaits piebilst, ka cenas varētu pieaugt tieši Ryanair maršrutos. Ir šaubas arī par SM vēlmi atdabūt savulaik Latvijas tirgu pametušos aviograndus, piemēram, British Airways (BA) un KLM. Tās, pēc ekspertu sacītā, izvēlējās vairāk strādāt uz starpkontinentāliem lidojumiem, kur iespējams vairāk nopelnīt.