Daiga Martinsone
2. Palīdz dažādi kursi, kur skolotājs pats var pilnveidoties. Man tādi bija Spānijā pirms diviem gadiem, saucās Zinātne un māksla: līdzīgais un atšķirīgais. Skolotāju radošumu ierobežo laika trūkums, jo stundā jāpaspēj daudz. Tāpat radošās metodes jāsabalansē ar to, ka skolēniem jāiedod arī noteikts apjoms konkrētu zināšanu.
3. 6. klases skolēniem dabaszinībās uzdevu izgatavot vulkāna modeli un biju pārsteigta, cik daudzveidīgi to skolēni bija paveikuši. Vienam vulkānā bija ķīmiska reakcija, otram - pelni, citam - brīnumsvecīte utt. Skolēni šogad bija īpaši centušies, lai viņu modelis atšķirtos no pārējiem. Radoši paņēmieni, kas nenostrādā? Viss atkarīgs no skolēniem. Ar vienu klasi nesanāk, ar citu sanāk. Skolēni brīžiem negrib kaut ko ņemt pretī, jo viņiem tas tobrīd neliekas svarīgi vai jāizrāda attieksme, taču skolotāja ziņā tad ir pieeju klasē pamainīt, lai situācija mainītos. Man nav gadījies, ka no kāda paņēmiena jāatsakās vispār.