Sestdien kvalifikācijā jau nez kuro gadu pēc kārtas Matīss Karro ievilka Latviju finālā, it kā kāds viņu deleģētu glābēja lomai. MXGP klasē Dāvis Ivanovs ieguva 17. vietu (no 36). Pēc tam sekoja Latvijas galvenās cerības Jonasa kārta. Brīvajos treniņos Pauls apliecināja savu piederību pasaules elitei MX2 klasē, uzrādot ceturto labāko rezultātu, un tā bija arī kvalifikācijas sākumā. Pēc pirmajiem diviem apļiem latvietis bija trešajā pozīcijā, tad atkāpās uz 11. vietu, bet sestajā aplī izstājās, galu galā tiekot klasificēts 34. vietā. Jāteic, ka šī nu gan bija reize, kad izdevīgāk būtu bijis nobraukt līdz finišam kaut vai minimālā ātrumā, jo no 36 dalībniekiem visu distanci veica tikai 14 sportistu. Pauls ar ātro KTM rūpnīcas komandas motociklu sev īsajā kvalifikācijā paguva uzrādīt dalītu trešo labāko ātrumu (48,8 kilometri stundā), bet šajā braucienā pacietība izšķīra vairāk nekā ātrums.
Pēc tam viss jau bija Matīsa Karro rokās. Viņam Open klasē bija jāuzrāda maksimāli labs rezultāts, lai Latvija iekļūtu kopvērtējumā labāko 19 pulkā un saņemtu ceļazīmi uz svētdienas finālbraucieniem. Tas izdevās. Matīss savā klasē uzrādīja 12. labāko rezultātu, turklāt optimismu svētdienai vairoja viņa motocikla konkurētspēja. Speciāli Matīsa vajadzībām izlase uz Nāciju kausa izcīņu noīrēja Honda motociklu Igaunijā, un tas nepievīla. Matīss finišēja uzreiz aiz pasaules čempiona MX2 klasē slovēņa Tima Gasjera, turklāt labākā apļa laikā un maksimālajā ātrumā bija pat mazliet pārāks. Kvalifikācijā Latvija ieguva 19. vietu, tāpēc varēja būt brīva no tā dēvētā «nāvinieku brauciena» B finālā, kurā visi finālā neiekļuvušie cīnās par vienīgo iespēju paildzināt sacensības.
Svētdienas rītā iesildīšanās braucienos Latvijas sportistu rezultāti priecēja un apliecināja, ka pirms izlidošanas uz Franciju notēmētais desmitnieks šoreiz ir patiešām aizsniedzams. Iesildīšanās brauciena pirmajā grupā Karro bija 7. ātrākais, Jonass finišēja 11. vietā, bet Ivanovs bija 16. labākais. Tomēr, kā vēlāk izrādījās, iesildīšanās braucienā kritienu piedzīvoja Jonass, un veselības apsvērumu dēļ tika nolemts lieki neriskēt.
Kā lai neatceras, ka līdzīga situācija bija arī pērn Ķegumā? Toreiz Nāciju kausa izcīņas debitants Pauls krita kvalifikācijā un, tikai pateicoties ārstu masāžai, nākamajā dienā bija gatavs startēt, lai gan tēvs Kaspars par to šūpoja galvu, sakot, ka neļautu Jonasam piedalīties sacensībās, ja vien Latvijas komanda tobrīd nebūtu mājiniece.
Startējot bez pārstāvja MX2 klasē, Latvija varēja izvairīties no 20. vietas tikai tādā gadījumā, ja līdzīgi darītu vēl kāda komanda. Tā bija vēl divām: Lielbritānijai (33 punkti) un Japānai (113). Finālos mūsu puiši cīnījās jau praktiski katrs par sevi. Sevišķi motivēts bija Karro. Trešajā finālbraucienā (MXGP un Open klases) Matīss joza uz pilnu banku, pamanoties uzrādīt piekto labāko (!) apļa laiku un 4. lielāko ātrumu. Finišā viņam 13. vieta, kas bija Latvijas labākais rezultāts finālbraucienos. Tiesa, izstāšanās otrajā finālbraucienā nozīmēja, ka Open klases kopvērtējumā Matīsam bija jāsamierinās ar 13. vietu. Bet vieta labāko desmitā šai komandai būs nākamgad!