2000.gadā poļu literatūras klasiķa darbu Hermanis iestudēja Jaunajā Rīgas teātrī, daudzi kinomīļotāji atceras arī Andžeja Vajdas filmu par sešām māsām un viņu samežģītajām attiecībām ar bijušo mājskolotāju Viktoru, taču izrāde Modēnā nav mūsu starptautiski slavenā teātra režisora t.s. replica - reiz scēniski aprobētā atkārtojums. Rīgas variantā režisoru iedvesmoja jūgenda šarms un Ivaškeviča prozas poētisms, itāliskajā versijā drīzāk skanēs sarkastiska un rūgta pēckara zaudētās paaudzes melodija - varbūt šoreiz režisora inspirācijas avots ir Fellīni, maestro šedevrs Sieviešu pilsēta un Viktors Rubens ieguvis Marčello Mastrojāni vaibstus? Hermanis izklāsta ieceri: «Šī proza man atgādina Marsela Prusta rakstības manieri - vibrē atmiņu tēma, detaļas, smaržas, jutekliskums un garāmslīdoši pieskārieni... Pagātne un atmiņas vienmēr bijusi manu izrāžu vadtēma, taču melanholija un nostalģija nav tikai melodramatisms, šīs kvalitātes raksturo Eiropas kultūras izpratni, vismaz tā bija līdz XX gadsimta beigām. Tagad mēs vērojam vecās, labās Eiropas nāvi, un tādēļ ir svarīgi saglabāt šo vecās Eiropas kultūras izpratni, vērtības. Lai nepaliktu tikai atmiņas.»
Interesentiem un Hermaņa daiļrades faniem der zināt, ka Modēnas teātris pieder pie tā dēvētajiem teatro stabile - tas ir valsts atbalstīts repertuārteātris, kura pienākumos ir apceļot Itāliju ar jaunākajiem iestudējumiem. Izņēmums nav arī A.Hermaņa darbs.
Tādēļ, rēķinoties ar airBaltic tiešajiem lidojumiem uz Romu un Milānu, ir iespēja redzēt Vilkumuižas jaunkundzes Romā leģendārajā Teatro Argentino (2.-14.III), rudenī - slavenajā Milānas Teatro Piccolo. Izrāde būs skatāma Boloņā (2.-7.II.), Neapolē (10.-14., 16.-21.II), Rimini (26.-28.II.). Pavasarī izrāde vēl viesosies Čezēnas Teatro Bonci (8.-11.IV), Korredžo Teatro Asioli (20., 21.IV), Prato, Pordenonē, Brešā, Perudžā, Katānijā un tālāk dosies Eiropas turnejā uz Šveici, Beļģiju, Portugāli, Franciju, Vāciju (Berlīnē 28.-30.V) un Somiju (Tamperē 6.-8.VIII). Sīkāk: http://emiliaromagnateatro.com.u