Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +15 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Vīriņš, kas jāskata pēc cepu res

Normunds Avotiņš

Pasaulē neatradīsies daudz mazu automobiļu, kuru parādīšanās atklātībā tiek gaidīta ar zināmu nepacietību. Jaunais Kia Rio pēc būtības un satura arī nav nekas ārkārtējs. Tad kā viens mazs korejiešu auto spējis sacelt ap sevi tādu jezgu? Kā pēc izmēriem, tā pēc tehniskajiem parametriem tas ir tikai «viens no», vēl viens ķieģelis sienā, kurā netrūkst no kā izvēlēties - Polo, Fiesta, tikko iznākušais Toyota Yaris utt. Varbūt tas viss tāpēc, ka Kia salipinātais ķieģelis iznācis neganti smuks.

Automobiļu iPhone

Agrāk Kia bizness bija būvēts uz zemām cenām, tagad tas balstīts uz dizainu. Acīmredzami izejot no vienkāršā principa, ka labs dizains maksā tikpat, cik slikts, Kia noalgoja vācu dizaineru, kas agrāk bija strādājis Volkswagen, Ford un Audi, vārdā Pēteris Šreijers. Viņš ne tikai pārvērta Kia automobiļus par produktiem, ko cilvēki gribētu pirkt izskata dēļ. Kia pēdējie modeļi ir autopasaules iPhone - lakoniski, funkcionāli, taisīti no labiem materiāliem un iekārojami no pirmā acu uzmetiena. Lai gan Rio skaitās mazās klases automašīna, starp saviem vienaudžiem tas izskatās pēc pārākā teļa, jo ir garāks par četriem metriem, kas vēl ne tik sen bija pietiekami, lai pretendētu uz kompaktklasi. Agresīvais priekšpuses dizains ar LED dienasgaitas lukturu svītru atgādina deficīto krosoveru Sportage, bet strauji uz augšu ejošā sānlogu līnija piešķir hečbekam coupe līdzīgu siluetu. Augsts, vertikāls bagāžnieka vāks līdz stiklam tagad ir modes lieta līdz pat BMW 1. sērijai, bet tumsā Rio šokē ar high-tech pakaļējiem lukturiem, kuros izmantotie gaismas materiāli padarītu greizsirdīgu pat Audi. Neesmu drošs, ka Kia Rio ar joni iepatiksies jauniešiem, kam šis auto lielā mērā domāts, toties zinu, ka autonomā Rio vairs nebūs «alternatīvā izvēle» Eiropas mašīnām, kā tas bija līdz šim.

Pāraudzis klasi

Kia Rio pirmizrāžu krāsa ir signālsarkana, taču testos Portugālē mums iepatikās koši zilā, kas atgādina kādreizējo Porsche Jazz Blue, kā arī brūna metālika, kas savukārt liek Rio izskatīties pēc dizaineru portfeļa, kas izgatavots no labas ādas. Starp citu, jaunais Rio pazīst arī ādas imitācijas apšuvumu salonā, kas izskatās mazliet neierasti šādas klases, izmēra un izcelsmes automašīnā. Bez klasiski melnā salona noformējumā ir arī bēši un smilškrāsas varianti. Rio salons ir kā samazināta Sportage kopija ar iespēju dabūt viduskonsolē krāsu navigācijas iekārtu. Taču uzmanību salonā piesaista ne jau glītā stūre un lādzīgais izkārtojums, bet gan jancīgie taustiņi zem klimata sistēmas. Kia uzstāj, ka tiem ir kāds sakars ar aviāciju, savukārt man šie plastmasas tumbleri uzvēdī miglainas atmiņas par padomju laika audiotehniku. Pat necerot, ka kāds, skatoties uz jauno modeli, vispār atcerēsies, kāds bija vecais (jo tur patiesi nav ko atcerēties), tomēr gribu pieminēt, ka jaunā modeļa riteņu bāze ir pagarināta par septiņiem centimetriem. Tas nozīmē, ka Kia Rio aizmugurē ir reāla vieta diviem pieaugušiem cilvēkiem. Diemžēl bagāžnieks gan ir mazāks nekā vidēji mazajā klasē. Rio 288 litri pārspēj tikai Suzuki Swift.

Šasijai neiznāca laika

Tā kā testos tikt pie Rio ar dīzeli bija bezcerīgs pasākums, sākām ar benzīna motoriem, kas mazajā klasē pie mums ir visbiežākā izvēle. Vismazākais 1,2 litru 85 ZS dzinējs izrādījās pārsteidzoši ņiprs, lai gan kārs uz apgriezieniem, citādi garākos kāpumos mazajam motoriņam sāka trūkt elpas. Ar pārliecību, ka tas nu gan ir tas, ko dakter's parakstījis, sēdāmies pie Rio 1,4 stūres, taču... Vai nu 1,2 motors ir modernāks, vai atkal kaut kas salaists grīstē ar ātrumkārbām, taču 109 ZS dzinējs neuzrādīja spilgta pārākuma pazīmes pār mazo brāli, iespējams, tāpēc ka abu griezes momenti atšķiras par nieka 17 Nm, turklāt Rio 1,2 maksimālo vilci sasniedz pie zemākiem apgriezieniem. 1,2 motors ir vienīgais, kam ir piecu pārnesumu kārba, pārējiem ir seši ātrumi. Neatkarīgi no motora Rio ir ļoti viegla, neprecīza stūre un viduvēja šasija, kas pilda savu uzdevumu un notur vietā diskus ar zemprofila riepām, taču atsakās izšķilt kaut vismazāko azarta dzirksti. «Mēs zinām par šo problēmu,» AutoDienai grūtsirdīgi atzina Kia Europe produktu menedžeris Volfgangs Sailers, «taču padomā, cik maz laika mums bijis modeļu attīstībai! Pirmajā vietā mums ir dizains, pēc tam motori, drīz ķersimies klāt arī šasijai...»

Rio nebūs lēts

Tas laikam nozīmē, ka motoru mājasdarbu Kia uzskata par izpildītu. Ar paša Sailera norādi un par lielām dusmām itāļu žurnālistiem testa noslēgumā mums tomēr tiek izsniegti arī abi Rio dīzeļi, no kuriem vislielāko interesi raisa Rietumu presē jau salielītais 1,1 trīscilindru agregāts. Jā, tā ir lieta! 75 ZS un 170 Nm liek sevi manīt jau pirmajos līkumos, tikai skaņa nāk tāda sausa, bet brīvgaitā salonā laužas iekšā dīzeļa tarkšķis. Minidīzelis ar start/stop un superzemiem CO2

izmešiem ir Kia lepnums, taču kas mums no tā? Labāk pamēģināsim kaut ko treknāku! 1,4 l dīzelim ir 90 ZS un solīdi 220 Nm. Pēc stundas vienprātīgi nolemjam, ka šis ir vislabākais no četriem izmēģinātajiem Rio - pat ātrumkārba slēdzas ar dižciltīgāku, slīdošāku kustību pa kulisi. Bet, ak vai, - šāds Rio mums būs daudz par dārgu, turklāt dīzeļus, tāpat kā Rio, ar trim durvīm sāks ražot tikai 2012. gadā. Neiepriecina arī benzīna modeļu cenas prognoze. Kia stratēģija izslēdz tukšu bāzes modeļu tirdzniecību, pat visvienkāršākais Rio būs labi aprīkots. Jācer, ka klienti novērtēs labos nodomus komplektā ar hot-hatch dizainu un sākumcenu 12 690 eiro apmērā. Pirmos Rio Rīgā Kia Automobiles saņems septembra otrajā pusē. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?