Jūtamāka ir atsevišķu uzņēmēju projektu lobēšana, piemēram, jaunā Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome, kuru vada vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), pirmajā sēdē atbalstīja G.Ķirsona priekšlikumu Vērmanes dārzā izveidot kafejnīcu, bet Krasta ielā - trošu tramvaju. Tāpat tieši Lido būs iespēja atvērt ēstuvi Centrāltirgū.
«Jāstrādā ārkārtas režīmā un uzņēmējiem jādod ātra atbilde, vai viņu projekts ir atbalstāms vai nē. Turklāt tas notiks visaugstākajā - domes vadības līmenī,» politiski vadītas institūcijas nepieciešamību pamato A.Šlesers. Ja kāds projekts iegūs zaļo gaismu, uzņēmēji visas nepieciešamās atļaujas un saskaņojumus saņems maksimāli īsā laikā. Vicemēra izteikumi gan ir pretrunā ar Ārvalstu investoru padomes Latvijā viedokli. Tās izpilddirektors Ģirts Greiškalns norāda, ka jārada caurspīdīga sistēma, lai uzņēmēji varētu projektus virzīt caur ierēdniecību, nevis politiķiem.
Tajā pašā laikā ir uzņēmumi, kurus dome nevēlas uzklausīt - sēdē, kurā tika lemts par taksometru nozares sakārtošanu, vārds tika dots vienīgi nesen izveidotās kompānijas Baltic Taxi pārstāvim B.Flikam, lai arī telpa bija pārpilna cilvēkiem no citām taksometru firmām.
B.Fliks arī sēdīsies vadītāja krēslā jaunajā Rīgas tūrisma attīstības birojā, kurš apsaimniekos Rīgas reklamēšanai piešķirtos miljonus. Biroja veidotāju vidū ir arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, kuru vada A.Šleseram tuvu stāvošais uzņēmējs Jānis Naglis, viesnīcas Islande Hotel direktors un Baltic Taxi līdzīpašnieks.