Vispirms ar sekām, ar cēloņiem pēc tam
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Darba grupas piedāvātais*
Ieviest divvirzienu komunikācijas mehānismu
starp ārvalstīs dzīvojošajiem valstspiederīgajiem, kuri gribētu
atgriezties, un darba devējiem Latvijā, kuri meklē speciālistus.
Piemērs, kā tas izpaudīsies: latvietis Anglijā ieiet internetā
un dažās minūtēs noskaidro, kur Latvijā viņu gaida
darbs.
Piešķirt finansējumu komersantiem
nepieciešamo uz ārvalstīm aizbraukušo augstas kvalifikācijas
speciālistu un zinātnieku piesaistei Latvijai.
Piemērs: augsti
kvalificēts specifiskas nozares inženieris, kurš ir Latvijas
valstspiederīgais, atbrauc uz Latvijas uzņēmumu ieviest jaunu
tehnoloģiju, un gadu valsts sedz līdz 50% no viņa
algas.
Paplašināt personu loku, kuras var pretendēt
uz repatrianta statusu. Šobrīd uz to un no tā
izrietošajiem labumiem (ceļa izdevumu segšana, bezdarbnieka
pabalsts) var pretendēt tikai cilvēki, kas Latviju pametuši, būdami
nepilngadīgi vai arī bēgot no okupācijas varām pirms 1990. gada 4.
maija.
Piemērs: ģimene, kurā tēvs ir latvietis, māte -
ārzemniece, ar trim bērniem un vectēvu, pārceļas uz Latviju.
Ģimenei tiks segti ceļa izdevumi līdz 500 latiem, vecākiem
piešķirts bezdarba pabalsts līdz deviņiem mēnešiem, kamēr meklē
darbu, un pabalsts mātei latviešu valodas apguvei.
Izmantot
ārvalstīs dzīvojošo latviešu organizācijas, lai
informētu par aktualitātēm, īpaši darba un uzņēmējdarbības iespējām
Latvijā.
Piemērs: ekonomikas forumu, konferenču organizēšana,
informācija ārzemju latviešu interneta
vietnēs.
Atbalsts latviešu valodas
apmācībai pēc ierašanās Latvijā visiem Latvijas
valstspiederīgā ģimenes locekļiem, arī laulātajam un bērniem,
neatkarīgi no viņu valstiskās piederības un latviešu valodas
zināšanu līmeņa.
Piemērs: papildu finansējums latviešu valodas
kursu organizēšanai, specializētie latviešu valodas kursi,
piemēram, inženieriem, ārstiem.
Jau šobrīd ir
atvieglots tādu bērnu uzņemšanas process skolās, kuri
atgriežas Latvijā. Viņiem var palīdzēt skolotāja palīgi,
skolas psihologi, sociālie pedagogi. Jāizvērtē, cik tas ir
efektīvi.
Piemērs: Latvijas izglītības iestādē 5. klasē sāk
mācīties skolēns, kurš sākumskolas programmu apguvis ārvalstīs,
kopā ar vecākiem atgriezies Latvijā. Skolēnam ir nepietiekamas
latviešu valodas zināšanas, tādēļ viņam saprast mācību vielu palīdz
pedagoga palīgs, kurš palīdz arī skolēna vecākiem orientēties
Latvijas izglītības sistēmā.
Personām, kas atgriežas Latvijā
pēc ilgākas uzturēšanās ārvalstīs, un viņu ģimenes locekļiem
nepieciešama informācija un konsultācijas par darba
iespējām, izglītības sistēmu, veselības aprūpi u. c. Tādēļ
nepieciešams noteikt «vienas pieturas aģentūru» ar jau esošām
pārstāvniecībām visos reģionos.
Piemērs: Nodarbinātības valsts
aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes vai citas
iestādes funkcijas paplašina, lai tā var sniegt šādas
konsultācijas.
*Šie ir tikai piedāvājumi, kuri nodoti
sabiedriskajai apspriešanai vietnē Musuvalsts.lv. Minētie
piemēri ir skaidrojoši, tādēļ konkrētais mehānisms, kā īstenot
priekšlikumu, vēl var mainīties. Trešdienas laikā vietnē jau bija
pierakstīti vairāki citi ierosinājumi.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri