Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Zaudē dārgie zīmoli un bankas

Vēl pērn neviena no interneta zīmoliem Latvijas Mīlētāko zīmolu topa desmitniekā nebija. Atsoguļojot interneta uzvaras gājienu cilvēku ikdienas komunikācijā, šogad viņu ir veseli trīs - Google, draugiem.lv un inbox.lv. Kopumā lielākais tautas mīlestības pieaugums - tiem, kas piedāvā izdevīgu cenu, bet kritums - bankām.

Kandža izkonkurē LB

Uzvarētājs reklāmas aģentūras DDB ikgadējā Mīlētāko zīmolu pētījumā gan palicis nemainīgs jau trīs gadus pēc kārtas - tas ir telefonu ražotājs Nokia. Ar lielāko pozitīvas attieksmes pieaugumu šogad var lepoties priekšapmaksas karte BiFri un arī tās piedāvātājs - Bites tīkls. Tiesa, +193% un +80% lēcienu šie zīmoli sākuši teju no nulles, jo vēl pērn atbalstītāju tiem tikpat kā nebija. Savukārt uzticības samazināšanās bankām un bailes zaudēt savu naudu ir atsaukušās arī uz to pozīcijām topā, skaidro DDB Latvia vadītājs Andris Rubīns. Lielāko zaudētāju sarakstā - Latvijas krājbanka (-74%), Parex banka (-72%) un līzinga kompānija Inserviss Group (-79%). Taču kopumā lielākais zaudētājs ir Latvijas balzams, kura produkcija krīzes laikā nav izturējusi konkurenci ar kandžu, uzskata DDB.

Savas pozīcijas zaudējuši tie zīmoli, kas ir ar augstāku cenu, bet slikti ieraugāmu pievienoto vērtību, jo šaubu gadījumā priekšroka tiek dota lētākiem zīmoliem, uzsver A.Rubīns. Piemēram, Kellogg's brokastu pārslas un Carlsberg alus zaudējuši apmēram 80% cienītāju, Vivacolor krāsas - 77%. No pirmā desmitnieka izkrituši arī košļājamā gumija Orbit un mazgājamais līdzeklis Fairy.

Tikai 13% aktīvo

Šogad īpaša uzmanība pētījumā pievērsta Latvijas iedzīvotāju interneta paradumiem. Secinājums - lielākā daļa no Latvijas interneta lietotājiem virtuālajā pasaulē praktizē to pašu, ko iepriekš darījuši pie televizoru ekrāniem. «Tie paši seriālu skatītāji, kuri pirms pieciem gadiem sekoja līdzi aktuālākajam seriālam, šodien apmeklē sociālos tīklus,» saka DDB stratēģiskais analītiķis Artis Krilovs. Pēc DDB datiem, 31% interneta lietotāju ir regulāri sociālo tīklu apmeklētāji, taču tikai no novērotāja pozīcijām, jo paši tajos nekādu saturu nerada. Viņu galvenā interneta lietošanas motivācija - sekot līdzi sev pazīstamu cilvēku dzīvei un izjust piederību grupai.

Otrā skaitliski lielākā interneta lietotāju grupa par socializāciju ar citiem neinteresējas vispār - tīmeklī viņi tikai ievāc informāciju darba vai privātām vajadzībām. Arī trešā lielākā grupa ir informācijas ievācēji, taču īpaši aktīvi. Viņi lieto rīkus, kas ļauj nekavējoties tikt pie jaunākajām ziņām un viedokļiem, piemēram, ziņu atlases sistēmu RSS vai mikroblogu vietni twitter.com. Arī informāciju par vajadzīgajām precēm un pakalpojumiem viņi arvien biežāk gūst nevis no tradicionālajām reklāmām, bet no citu interneta lietotāju ieteikumiem.

Apmēram 15% lietotāju internetu izmanto, lai citiem pastāstītu par sevi. Krīzes iespai dā cilvēki izvēlas neakcentēt savu finansiālo stāvokli, riskējot izraisīt nepatiku citos. Tā vietā nāk sociālais statuss, ko veido personības popularitāte internetā, pauž A.Krilovs, skaidrojot, kāpēc cilvēki mēdz uz savu darbošanos internetā skatīties kā uz personības zīmola veidošanu.

Savukārt vismazāk (13%) ir tādu lietotāju, kas internetā rada citiem noderīgu saturu - raksta blogus, publicē tikko uzņemtas aculiecinieku fotogrāfijas vai video no notikumiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?