Ideja apvienot «cietās» jeb Centrāleiropas un «mīkstās» jeb Ziemeļvalstu bezradžu ziemas riepas īpašības vienā produktā labu laiku mētājās visu lielāko riepu ražotāju konstruktoru atvilktnēs.
Taču tikai Goodyear izdevās novest ieceri līdz uzvarošām beigām. Cietajām riepām raksturīgs augstāks pieļaujamais ātrums, precīzāka vadāmība, zemāks troksnis, un ar tām panākams mazāks degvielas patēriņš. Taču uz ledus vai atkalā to saķere ir vājāka. Tur savā elementā jūtas mīkstās jeb t. s. frikcijas riepas. Labākie modeļi ziemas braukšanas disciplīnās reizēm pat neatpaliek no radžu riepām, kas joprojām ir nepārspējamas uz ledus un piebraukta sniega. Taču mīkstās riepas ātri dilst, temperatūrā virs nulles sāk staigāt, un reti ir sastopamas ar ātruma indeksu, kas augstāks par Q, t. i., 160 km/h. Uz Vāciju ar tādām labāk nebraukt.
Neņemot vērā tādus puspasākumus kā Nokian Hakkapeliitta RSi, kur ātruma indekss tika simboliski paaugstināts līdz 170 km/h, problēma palika bez reāla risinājuma līdz pat Goodyear Ultra Grip Ice+ iznākšanai 2010. gadā. Jāatzīst, ka arī AutoDienas pārstāvis, stāvot uz ezera kailā ledus Orē, toreiz ne visai ticēja, ka pēc skata pacietā riepa bez ierastās, asās kantes bortā varēs spēkoties ar īstiem «ledusbraukšanas speciālistiem» no citiem zīmoliem. Bet varēja gan, tāpēc turpmākajos trīs gados nebūt ne lētā Ice+ kļuva par bestselleru, ar kuru vajadzības gadījumā varēja arī aizšaut paslēpot uz Alpiem. T ātruma indekss (līdz 190 km/h) un ātrgaitas šosejām nepieciešamā strukturāla stabilitāte to mierīgi ļauj.
Kāpēc «+» vietā nāk «2»
Četrus gadus pēc Ice+ klusā triumfa mēs atkal esam Orē un nespējam atbrīvoties no vieglas deja vu sajūtas. Uz melniem Audi A3 automobiļiem ar uzrakstu «Competitor» uzmontētas mīkstas konkurentu riepas, piemēram, Michelin X-Ice, bet pelēkos ledus poligonā jānotur pēc skata pazīstamai riepai ar vēl svešu nosaukumu Goodyear Ice 2. Tai atkal ir noapaļotas protektora malas un ne pārāk agresīvs protektors.
Kāpēc ne Ice 2+? «Ice+ nosaukums radās pirms pieciem gadiem. Goodyear tad ražoja ziemas riepas Ziemeļamerikas tirgum ar nosaukumu Ice,» skaidro Goodyear inovāciju centra pārstāvis Pēters Dālbergs un turpina: «Skandināvijas ledus riepai vajadzēja atšķirīgu nosaukumu, un tā radās Ice+...» Lai nu kā, jaunums ārēji stipri līdzinās savam godalgotajam priekštecim, V veida protektora viducī vairāk nosliecoties dinamiskā radinieka Dunlop Winter Sport 4D virzienā (Goodyear un Dunlop ietilpst vienā ražotāju grupā). Zinot, ka Ice+ testos neizskatījās pārāk čābīgi arī trīs gadus pēc iznākšanas, rodas jautājums: ja kaut kas darbojas, kāpēc to mainīt? Atbildes ir vairākas. Pirmkārt, mārketings. Otrkārt, Ice 2 ir iespēja uzlabot to, kas Ice+ nebija ideāls - galvenokārt saķeri sniegā un it sevišķi uz ledus, kur stingrais divslāņu protektors paretam naturāli «uzdeva» un atstāja braucēju iesprūdušu divās apledojušās ceļa risēs.
Vienkārši - paredzamākā
Tā kā Goodyear pieaicinātie Audi braukšanas skolas instruktori galvenokārt koncentrējās uz pareizu sēdēšanu pie stūres un braukšanas kārtības ievērošanu, visaptverošu priekšstatu par Ice 2 Orē iegūt neizdevās. Tomēr pārliecinājāmies, ka riepa nav sliktāka par priekšgājēju, lai gan kompromiss starp saķeri un rites pretestību saglabājies.
Goodyear uzskata, ka Ice+ un tagad arī Ice 2 pircējus galvenokārt interesē paredzama riepu darbība mainīgos ceļa apstākļos, tostarp sāls kaisītāju piemeklētā pilsētā. Mīnus 15 grādos uz ezera ledus grūti iztēloties, kā Ice 2 tiks galā ar sniega putru, taču viegli uzminēt, ka ne sliktāk kā Ice+. Daudziem tas būs pietiekams arguments, kad jaunā riepa sasniegs Goodyear dīlerus. Taču, ja ceļš arī nākamajā ziemā bieži vedīs uz Latvijas austrumu daļu un tur atrodamajiem zemesceļiem, es ieteiktu kādu mīkstāku riepu vai arī aprīkojumu ar radzēm, kā Goodyear Ice Arctic.
Ice Arctic arī džipiem
Arī šis produkts nav bez grēka, jo raupjais (kā traktoram) protektors nemīl šķīdoni, ar kuru stingrie bloki ne vienmēr tiek galā. Toties, tiklīdz zem riteņiem parādās balts sniegs vai īsts ledus, Ice Arctic ir nepārspējams. Virzienveida radzes, kuru serdeņiem ir īpaša pakava forma, ļauj pa glumu ceļu braukt droši, kā pa sausu asfaltu, tas nozīmē - bremzējam vēlu, uzsākam strauji -, gandrīz kā vasarā. Līdz šim Ice Arctic bija pieejama tikai vieglo auto izmēros, bet Orē Goodyear prezentēja to pašu modeli priekš apvidus automašīnām un krosoveriem - Ice Arctic SUV.
Tas aizstāj 4x4 aprindās labi pazīstamo Goodyear Ultragrip 500 SUV. Zinātnes šoreiz ir pavisam maz - tāds pats protektora zīmējums kā vieglo auto riepai un tieši tādas pašas radzes. Vienīgi karkass un slodzes pielāgotas džipu masai (un ar to saistītajām slodzēm). Vēl pirms braukšanas konstatējām, ka Audi Q5 ar jaunajām riepām izskatās neparasti pārliecinošs - drīzāk skarbs visurgājējs nekā pielaizīts pilsētas džips. Atbilstoši izskatam Ice Arctic SUV labāk «brauc» pa piesnigušiem meža ceļiem nekā ātru ledus trasi.
Tomēr Multicontrol Ice tehnoloģija, kas ietver radžu formu un izvietojumu, ļauj teicami nobremzēt kā pa blietētu sniegu, tā pa ledu. Ņemot vērā iespaidīgos ripuļus, kādi atrodami 14 (pagaidām) izmēru sarakstā, jārēķinās ar raksturīgo radžu troksni uz asfalta. Goodyear gan apgalvo, ka optimizēts radžu izvietojums troksni mazinās. Personīgā pieredze ar «vieglo» Ice Arctic ļauj minēt, ka varbūt samazinās gan, taču ne izskaudīs. Neatkarīgajos Test World testos Somijā jaunā apvidus auto ziemas riepa izcēlusies tieši ar bremzēšanu, vilktspēju un vadāmību sniegā, kurā arī mazie izmēri turas vienkārši izcili. Gan Ice 2, gan Arctic Ice SUV būs pārdošanā, jau sākot ar maiju, tā ka laika izvēlei un rezultātu apkopošanai būs pietiekami.