Pēc asiem iedzīvotāju protestiem projektētāji izstrādājuši alternatīvu trases variantu, kas apietu astoņas no 11 mājām, taču pašvaldība tā arī nav sniegusi tam skaidru atbalstu.
Plānā no padomju gadiem
Mūkusalas ielas un Raņķa dambja savienojums Pār-daugavā pa mazajām ieliņām un caur Torņakalna dārziņiem nepieciešams, lai kravas automašīnas uz ostu nebrauktu pa Daugavas krastmalu gar Gaismaspili. Taču pat daudz vērienīgākos satiksmes infrastruktūras objektos, kas pēdējos gados Rīgā tapuši, tik daudz dzīvojamo māju nav bijis jānojauc. Izrādās, ka Buru un Jelgavas ielas rajonā savienojuma trase pāri namiem kartē iezīmēta jau padomju gados un pašvaldība tā arī nav uzskatījusi par nepieciešamu to mainīt.
K.Dambrāns stāsta, ka iedzīvotāji jau iepriekš mudinājuši ierēdņus pievērsties šai problēmai, taču nekāda reakcija nesekoja. Tā vietā Satiksmes departaments kā projekta pasūtītājs nolēma jauno ceļu būvēt tieši plānā paredzētajās robežās. «Stūra mājā viens vīrietis tikai nesen ievācās, ilgi meklēja piemērotu dzīvesvietu, ieguldīja lielu naudu kapitālajā remontā. Tagad nācās iet pie viņa un teikt - zini, tavu māju nojauks,» teic K.Dambrāns.
Iedzīvotāji ierosinājuši domei izbūvēt ceļu, nedaudz nobīdot tā trajektoriju nost no privātīpašumiem pa pašvaldībai piederošo zemi cauri Rīgas satiksmes trolejbusu parkam. Dzīvojamās mājas tad neciestu, būtu jānojauc trīs komercbūves tuvāk Mūkusalas ielai.
Nobīde nebūtiska
Saskaņā ar ceļa projektētāja Jāņa Bidzāna teikto aptuveni 10 metru nobīde alternatīvajā variantā uzskatāma par ļoti minimālu, tādēļ tā neiespaidos satiksmi. «Pašreizējā situācijā abi varianti ir vienlīdz pieņemami, arī ekonomiskais salīdzinājums būtiskas atšķirības neparāda,» viņš saka. Atšķirība tikai tā, ka iedzīvotāju atbalstītajam variantam nepieciešams iegādāties līdz šim neapgrūtinātas zemes, kas var prasīt vairāk laikā, kā arī pie trolejbusu depo jāizbūvē jauna iela 400 metru garumā, lai pārkārtotu trolejbusu plūsmu.
Satiksmes departamenta pārstāve Ieva Prauliņa stāsta, ka izskatīšanai domē tiks virzīti abi varianti, kas līdz decembra baigām bija nodoti sabiedriskajai apspriešanai. Tad gala lēmums būs jāpieņem deputātiem.
«Vēl nevar droši pateikt, pie kura varianta mēs paliksim. Pagaidām tas viss ir tik provizoriski,» no konkrētas atbildes izvairās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja vietnieks Jānis Ādamsons (SC). Viņš gan pats personīgi ir apņēmies iedzīvotāju vēlmes respektēt: «Ieteicu viņiem rūpīgi pārdomāt, vai viņi ir ar mieru palikt, pat neraugoties uz lielo troksni, kas tur būs.» J.Ādamsons norāda, ka daudz kas būs atkarīgs no speciālistu iesniegtajiem izmaksu aprēķiniem.
Aptuvenās celtniecības tāmes departaments neatklāj. Sarunās ar iedzīvotājiem speciālisti esot piesaukuši, ka tās varētu sasniegt 80 miljonus latu. I.Prauliņa min, ka būvprojekta izstrāde ir jāpabeidz šajā gadā. Kad sāksies pati būve, vēl nav skaidrs, pagaidām pašvaldības budžetā tas nav ieplānots.