Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +5 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Zini, tavu māju nojauks!

Par to, ka viņu mājas lemtas nojaukšanai, Buru un Akaču ielas iedzīvotāji uzzināja vasarā, dārzā sastopot mērniekus, kad tie veica topošā ceļa uzmērīšanas darbus. «Neviens no mums negrib nekur pārcelties. Daudzi šeit ir uzauguši, paši mājas cēluši. Tagad viena ceļa dēļ grib norakstīt mūsu dzīvi,» to nespēj saprast Kārlis Dambrāns, kura ģimene Akaču ielā mīt jau vairākās paaudzēs.

Pēc asiem iedzīvotāju protestiem projektētāji izstrādājuši alternatīvu trases variantu, kas apietu astoņas no 11 mājām, taču pašvaldība tā arī nav sniegusi tam skaidru atbalstu.

Plānā no padomju gadiem

Mūkusalas ielas un Raņķa dambja savienojums Pār-daugavā pa mazajām ieliņām un caur Torņakalna dārziņiem nepieciešams, lai kravas automašīnas uz ostu nebrauktu pa Daugavas krastmalu gar Gaismaspili. Taču pat daudz vērienīgākos satiksmes infrastruktūras objektos, kas pēdējos gados Rīgā tapuši, tik daudz dzīvojamo māju nav bijis jānojauc. Izrādās, ka Buru un Jelgavas ielas rajonā savienojuma trase pāri namiem kartē iezīmēta jau padomju gados un pašvaldība tā arī nav uzskatījusi par nepieciešamu to mainīt.

K.Dambrāns stāsta, ka iedzīvotāji jau iepriekš mudinājuši ierēdņus pievērsties šai problēmai, taču nekāda reakcija nesekoja. Tā vietā Satiksmes departaments kā projekta pasūtītājs nolēma jauno ceļu būvēt tieši plānā paredzētajās robežās. «Stūra mājā viens vīrietis tikai nesen ievācās, ilgi meklēja piemērotu dzīvesvietu, ieguldīja lielu naudu kapitālajā remontā. Tagad nācās iet pie viņa un teikt - zini, tavu māju nojauks,» teic K.Dambrāns.

Iedzīvotāji ierosinājuši domei izbūvēt ceļu, nedaudz nobīdot tā trajektoriju nost no privātīpašumiem pa pašvaldībai piederošo zemi cauri Rīgas satiksmes trolejbusu parkam. Dzīvojamās mājas tad neciestu, būtu jānojauc trīs komercbūves tuvāk Mūkusalas ielai.

Nobīde nebūtiska

Saskaņā ar ceļa projektētāja Jāņa Bidzāna teikto aptuveni 10 metru nobīde alternatīvajā variantā uzskatāma par ļoti minimālu, tādēļ tā neiespaidos satiksmi. «Pašreizējā situācijā abi varianti ir vienlīdz pieņemami, arī ekonomiskais salīdzinājums būtiskas atšķirības neparāda,» viņš saka. Atšķirība tikai tā, ka iedzīvotāju atbalstītajam variantam nepieciešams iegādāties līdz šim neapgrūtinātas zemes, kas var prasīt vairāk laikā, kā arī pie trolejbusu depo jāizbūvē jauna iela 400 metru garumā, lai pārkārtotu trolejbusu plūsmu.

Satiksmes departamenta pārstāve Ieva Prauliņa stāsta, ka izskatīšanai domē tiks virzīti abi varianti, kas līdz decembra baigām bija nodoti sabiedriskajai apspriešanai. Tad gala lēmums būs jāpieņem deputātiem.

«Vēl nevar droši pateikt, pie kura varianta mēs paliksim. Pagaidām tas viss ir tik provizoriski,» no konkrētas atbildes izvairās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja vietnieks Jānis Ādamsons (SC). Viņš gan pats personīgi ir apņēmies iedzīvotāju vēlmes respektēt: «Ieteicu viņiem rūpīgi pārdomāt, vai viņi ir ar mieru palikt, pat neraugoties uz lielo troksni, kas tur būs.» J.Ādamsons norāda, ka daudz kas būs atkarīgs no speciālistu iesniegtajiem izmaksu aprēķiniem.

Aptuvenās celtniecības tāmes departaments neatklāj. Sarunās ar iedzīvotājiem speciālisti esot piesaukuši, ka tās varētu sasniegt 80 miljonus latu. I.Prauliņa min, ka būvprojekta izstrāde ir jāpabeidz šajā gadā. Kad sāksies pati būve, vēl nav skaidrs, pagaidām pašvaldības budžetā tas nav ieplānots.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?