Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +20 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 25. septembris
Rauls, Rodrigo

Opolais ar panākumiem dzied Tosku Londonas Karaliskajā Covent Garden operā

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
man
m
tuvāks ir Rubiķa un citu censoņu karjēras taisīšanas ceļš -ar pamatīgu izglītību un mērķtiecīgu darbu!!!!!
Pūce
P
Kristīne Opolais dzied labi un uz skatuves nenoliedzami prot spēlēt savu tēlu, bet viņai trūkst to īpašību, kādas nepieciešamas, lai kļūtu par pasaules operas superzvaigzni - tādu, kāda ir Elīna Garanča un vēl daži dziedātāji. Kādu, starp citu, nekad nav vairāk par 10, lai neapgrūtinātu operas žanru ne pārāk labi pārzinošās (nu, tur pašas populārākās ārijas), taču turīgās publikas atmiņu - bez Elīnas Garančas tur ir Anna Ņetrebko, Jonass Kaufmans, Renē Fleminga, Džoisa Didonato, Andžela Georgiu, Huans Djego Floress, nu jau norietošais Rolando Vilasons, varbūt kā pēdējais jaunums uzradies Vitorio Grigolo. Visi nosauktie ir savā ziņā labi (daži pat izcili) dziedātāji ar patiešām izcilu menedžmentu, bet no tā vien, ka viņi ir slavenākie, nevajag izdarīt secinājumus, ka tāpēc arī noteikti vislabākie. Lai gan daži varbūt arī ir. Un operas superzvaigznes statusa iegūšanai un noturēšanai nepieciešamās īpašības ir spēcīga harizma, takts, gaume, elegance, prasme nevainojami līdzsvarot pašcieņu ar izdabāšanu publikai, kā arī prasme noslēpt savu ambiciozitāti, bez kuras nav iespējams noturēties superzvaigznes statusā, bet ar kuru nevajag atbaidīt publiku, prasme vienmēr pārsteigt ar kaut ko jaunu, saglabājot iepriekšējās vērtības, ar kādām publika konkrēto dziedātāju vispār ir iepazinusi - proti, barot ar ierasto, kam vienmēr samērīgi piejaukts klāt kāds jauns pārsteigums. Tas, ka izskatam un balsīm jābūt skaistiem, tas jau saprotams pats par sevi, taču ar to nepietiek - pasaulē ir ievērojami vairāk skaistu dziedātāju ar skaistām balsīm, nekā ir superzvaigžņu. Savukārt šis nelielais troksnis ap Kristīni Opolais, par kādu mūs cenšas pārliecināt Latvijas plašsaziņas līdzekļi, ir izskaidrojams ar mūsdienu operas pasaules nolaišanos līdz TV šovu jaunu sensāciju ķeršanas līmenim. K. Opolais, protams, tāda nav vienīgā, jo tā tiešām ir ļoti izplatīta parādība šodien. Tā ir tendence kādu jaunu, izskatīgu dziedātāju pēc kādas spilgtas debijas pasludināt par karstāko jaunumu, pēc kā A klases opernami to cenšas izrādīt savām publikām. Tas parasti ilgst aptuveni kādus gadus trīs. Pēc tam, kad kucēns vai kaķēns ir paaudzies un spēlītes beigušās un viņa vietā ir iegādāts jauns kaķēns vai kucēns, viņam vairs nepievērš to pašu uzmanību, kādu pievērsa agrāk, jo nemitīgi taču rodas arvien jaunas sensācijas, kuras tāpat vajag izrādīt, kā izrādīja kādreiz iepriekšējās. Tas nekas, ka varbūt šis dziedātājs pa to laiku ir nobriedis, attīstījies un kļuvis daudz labāks, nekā bija tajā laikā, kad viņu vēl uzskatīja par sensāciju. Un tad jau viņš, ja vien nav piedzīvota kāda nopietna izgāšanās, vienkārši kļūst par vienu no A klases opernamu ierindas dziedātājiem - bez trokšņa un sensācijām arī tad, ja dziedās arvien labāk. Viņu novērtēs vien īsti operas pazinēji - pastāvīgie apmeklētāji, kuri neuzķeras uz lieliem vārdiem, bet gan skatās un klausās paši savām acīm un ausīm uz to, ko redz un dzird uz teātra skatuves. Citādi notiek vien tad, ja agrāko gadu jaunajai un daudzsološajai sensācijai izdodas kļūt par operas superzvaigzni - tad troksnis ap katru viņa parādīšanos uz skatuves būs vienmēr. Bet tas jau ir cits stāsts. Savukārt šīs "Toskas" izrādes Londonā noteikti nav sensācija arī tad, ja kāds tiešām tur ir uzrakstījis labus vārdus, jo tās vienkārši ir tikai trīs no daudzajām Koventgārdena sezonas "Toskas" izrādēm bez īpaši zvaigžņota sastāva, lai ar tām celtu ažiotāžu. Kristīnes Opolais lielā iespēja šajā teātrī būs "Manonas Lesko" izrādes nākamajā sezonā, kurās viņai jācenšas parādīt vislabāko, lai gan ne jau viņas dēļ kritika un publika ām tpievērsīs izkāpinātu uzmanību, bet gan viņas partnera superzvaigznes Jonasa Kaufmana dēļ. Ja viņa tur būs spilgta, ievēros arī viņu un viņai atkal būs iespēja nodrošināt uz kādu laiciņu sensāciju. Šīs "Toskas" izrādes gan tādas nav, lai arī ko te Latvijā par tām nerakstītu. Lai dziedātāja krāj spēkus un iedvesmu "Manonai Lesko"!
uh
u
Nu jā, bet Elīnīte tak druška.... Vispār jau apnikušas tās muļķu ķeršanas Latvijā
Bet
B
Bet piesauktajā opera-britannia skaidri un gaiši teikts, ka diriģents ar lēnu tempu izpušierejis VISSI D'ARTE.
nu bet
n
tā ārija ilgst vien nedaudz vairāk kā trīs minūtes! Visa opera kopumā ir krietni garāka un Toskai tur ir ļoti daudz ko dziedāt. Piekrītu, ka Vissi d'arte ir tas brīdis, ko gaida visi šīs operas klausītāji, tomēr ne vienīgais.
  • 2
  • 0
bralens
b
jebkurā gadījumā - tas ir nenormāli augsts limenis!!! savukart 'not yet ideally suited to the heady drama of Tosca' iet runa par tadu niansi, ko 99% klausitaju varbut nemaz nepamanitu. bet atlikusie 1% tikpat labi ja ne sobrid, tad pec kada laicina iztulkos kaa Opolais unikalo izpildijumu.
Londona
L
Vispār šajā laikā Londonā uzstājas arī Maija Kovaļevska un Aleksandrs Antoņenko, citās operās Koventgārdenā. Jācer, ka par tiem arī uzrakstīs! Nesanāca biļetes gan dabūt, bet turu īkšķus par mūsējiem :)
Vārds
V
Par citiem neraksta tāpēc, ka viņi nav sev nolīguši PR aģentūru. Tas, ka LV prese raksta par Opolais, bet par citiem ne, nav preses izvēle, bet gan viņas aģentūras darbs. Ja citi mūsu dziedoņi grib, lai par viņiem arī rakstītu, tad pašiem jāparūpējas sev nolīgt aģentūra! Tādi ir tie mūsdienu tirgus likumi. Un Kristīnei Opolais par to pienākas papildus cieņa, jo, dodot darbu šai aģentūrai, viņa arī no saviem ārzemju honorāriem iepludina finanses atpakaļ mūsu nabadzīgās valstiņas ekonomikā. Un tas ir pat ļoti pozitīvs un nekaitīgs PR darbs - informēt par dziedātājas starptautiskajiem panākumiem, tā nav vis kaut kāda netīru politiķu tēla spodrināšana sabiedrības acīs. Lai gan piekrītu tam, ka aģentūrai krietni jāceļ līmenis, lai tā būtu šīs dziedātājas cienīga. Mazliet par sausu un tukšu tie slavinājumi. Biļetes uz Opolais "Tosku" 26. martā vēl ir nopērkamas, tāpat arī uz vasaras "Toskas" izrādēm ar A. Antoņenko 9. - 20. jūlijam. Maija Kovaļevska gan dziedāja decembrī un janvārī - tas jau ir pagājis. Būs vēl "Bohēmas" izrādes arī šosezon, bet jau ar citu sastāvu.
  • 5
  • 0
Ne gluži
N
Maija Kovaļevska Koventgārdenā jau nodziedāja kaut kādas padsmit "Bohēmas" izrādes, ko translēja arī pasaules kinoteātros un par ko bija daudz cildinošu un pozitīvu kritiku, par kurām Latvijas prese neuzrakstīja neko. Aleksandrs Antoņenko šobrīd Vīnē, kur viņam jādebitē Radamesa lomā Dž. Verdi operā "Aīda". Koventgārdenā viņš dziedās Kavaradosi šajā pašā "Toskas" iestudējumā vasarā. Piemēram, Marina Rebeka februārī ar spožām atsauksmēm dziedāja Nīderlandes operā Dž. Rosīni "Vilhelmā Tellā" un martā - donnu Annu Vīnes Valsts operas "Donā Žuanā", par ko "Der Neue Merker" bija tuvu ekstāzei - ne vārda par to Latvijas presē. Jā, Opolais ir malacis un neviens jau te neapšauba viņas "nenormāli augsto līmeni". Man gan ir aizdomas, ka šim kritiķim ir zobs uz Andželu Georgiu, kura ir apveltīta ar dievišķu balsi un talantu kombinācijā ar visai negantu dīvas raksturu, un viņš to vēlējās izteikt šādi. Tiešām paklausieties youtube, kā Andžela Georgiu dzied Vissi d'arte! Un tad tā pavisam godīgi atzīstieties sev, ka 99 % nepamanās atšķirību!
  • 6
  • 0
...
.
N.B. Opolaisas tembrs vienmēr ir auksts un ausīs griezošs...
Man arī prieks
M
Bet vai tad tiešām "Viņš (rakstā minētais kritiķis) nevarot iedomāties nevienu atbilstošāku soprānu šai lomai, slavē K. Opolais balss skanējumu kulminācijas brīžos, kas ir pārāks par citiem soprāniem, kuri dzirdēti iepriekšējās sezonās"? 2011. g. "Tosku" Koventgārdenā dziedājā Andžela Georigiu, kuru uzskata par šīs lomas izpildījuma etalonu mūsdienās, arī tas Koventgārdena iestudējums, kurā tagad dzied K. Opolais, ir darināts speciāli A. Georgiu. Iesaku pameklēt pa internetu, kā viņa to dzied! Ja Opolais tiešām ir bijusi pārāka, tad tā ir sensācija. Turklāt ir internetā ir atrodama šāda kritika par to pašu tēmu: "When Kristine Opolais as Tosca kills him she does so with despatch, and her anxiety for the safe conduct and placing of the candles was beautifully done. She acted the entire role with great conviction, but vocally seemed not yet ideally suited to the heady drama of Tosca" (Mark Ronan), kurā kritiķis ļoti slavē tieši Kavaradosi un Skarpijas lomas izpildītājus un apgalvo, ka vakars esot piederējis viņiem un visas ovācijas bijušas tieši viņiem, kamēr Opolais pārliecinājusi vien aktierskajā skatuves darbībā, nevis vokāli. Secinājums - nedaudz par lētu darbojas tā informācijas aģentūra "Četras saules", jo atgādināt par K.O. panākumiem ārzemēs var arī gaumīgākā un galvenais ticamākā veidā. Man sķiet, ka viņa ir vienīgā no mūsu starptautiskajām operas zvaigznēm, kurai ir sava PR kompānija un to var just. Tikai tāpēc nevajag iedomāties, ka, ja par citiem mūsu operdziedoņiem par katru viņu iziešanu publikas priekšā neraksta Latvijas prese (jo viņi par to nemaksā kādai PR aģentūrai), ka viņi tajās ārzemēs vispār neko nedara vai arī viņiem neviens nav applaudējis un viņi nav saņēmuši nevienu cildinošu kritiku.
Mīnusu licējiem
M
Kas tieši Jums te nepatika? Starp citu, tās "Četras saules" pat to vienīgo šeit piesaukto cildinošo kritiku ir pārtulkojušas uz latviešu valodu ļoti neprecīzi un tendenciozi, un izlikušās, ka citu recenziju, no kurām K. Opolais triumfu pat attāli nevar izlobīt, nemaz nav.
  • 4
  • 0
vientiesīc
v
Visa Gibraltāra priecājas.
R
R
Prrrrrieka.Prieks par to ka Apaljais skalji dzied.
!!!
!
Burvīga ziņa! Prieks par Kristīnes panākumiem! :)
kukažiņa
k
prieks,Prieks,PRIEKS

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja