«Pirms mēneša, pieaicinot arodbiedrību, tika izstrādāti kritēriji darbinieku izvērtēšanai. Šobrīd tai jau vajadzētu būt pabeigtai un sāktai darba līgumu uzteikumu izsniegšanai,» skaidro D. Lubarts. No 200 atlaistajiem darbiniekiem aptuveni viens simts līdz šim strādāja stjuartu departamentā, bet pārējie ir piloti, tehniskais personāls, administrācija.
Tik krasa darbinieku atlaišana līdz šim tika pamatota galvenokārt ar veco lidmašīnu nomaiņu. Tagad tam nācis klāt vēl cits nozīmīgs apstāklis - plānotā lidojuma skaita samazināšana. AirBaltic vadītājs Bertolts Fliks vakar paziņoja, ka jau šā gada novembrī airBaltic samazinās lidojumu skaitu par 726 lidojumiem un decembrī par 723 lidojumiem salīdzinājumā ar 2010. gadu, bet 2012. gadā airBaltic plāno kopumā veikt 45 517 lidojumu. Tas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011. gadā. Tas nozīmē, ka vidēji airBaltic 2012. gadā Starptautiskajā lidostā Rīga izpildīs par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā šogad, paziņojumā norāda B. Fliks. Iemesls lidojumu samazināšanai - valdības neizlēmība jautājumā par aviokompānijas pamatkapitāla palielināšanu.
Kopumā airBaltic strādā vairāk nekā tūkstotis darbinieku un teju 400 ir stjuartu. Arodbiedrībai ir izdevies panākt, ka netiek atlaisti aptuveni 250 tās biedru, kādu aizsardzību pieļauj likums, taču atzina, ka Nacionālā aviokompānija meklē visus iespējamos veidus, lai palīdzētu arī atlaistajiem darbiniekiem iekārtoties citā darbā. «Gluži sarunāt neko nevar, bet airBaltic viņiem dod padomus un labas rekomendācijas, kas jau aptuveni divām trešdaļām no atlaistajiem stjuartiem ir palīdzējis atrast darbu tādās prestižās aviokompānijā kā Norwegian Air un Emirates Airlines,» skaidro Dainis Lubarts. Arī alga līdz šim visiem izmaksāta korekti līgumā norādītajā laikā un apmērā.